به گزارش هنرآنلاین، هفدهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «فرانکشتاین» اختصاص دارد.
فیلم تئاتر «فرانکشتاین» (محصول ۲۰۱۲) به نویسندگی مری شرلی و کارگردانی دنی بویل، چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.
پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و دکتر محمد نجاری (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.
️ فیلم تئاتر فرانکشتاین در ژانر درام علمی تخیلی است و در آن بندیکت کامبربچ، جانی لی میلر، الا اسمیت، جان کیلوران و استیون الیوت به ایفای نقش می‌پردازند.
«فرانکشتاین» اقتباسی از رمانی با همین نام (نوشته مری شرلی سال ۱۸۱۸) است که توسط دنی بویل در سال ۲۰۱۲ کارگردانی شده. داستان درباره ویکتور فرانکنشتاین است که موجودی را از اجساد آدمی به وجود می‌آورد و با زنده شدن آن داستان آغاز می‌شود. ویکتور از آفرینش او وحشت می‌کند و دست به فرار می‌زند. موجود در خیابان‌های اینگولشتات سرگردان، گمشده و گیج شروع به راه رفتن می‌کند که...

فرانکشتاین