آیا فکر می‌کنید زبان انگلیسی تنها یک مهارت ارتباطی برای مهاجرت یا ارتقای شغلی است؟ اگر پاسخ شما مثبت است، بهتر است که تجدید نظر انجام دهید؛ چرا که یادگیری زبان انگلیسی مزایایی فراتر از این‌ها دارد!

جالب است بدانید که یادگیری زبان انگلیسی تنها یک مهارت ارتباطی نیست؛ تحقیقات نشان داده که زبان می‌تواند تاثیرات مثبتی بر روی خلاقیت داشته باشد. در ادامه به بررسی تاثیر یادگیری زبان انگلیسی بر خلاقیت پرداخته و روش‌های موثر یادگیری این زبان را توضیح خواهیم داد. همراه ما باشید.

تاثیر یادگیری زبان انگلیسی بر خلاقیت مغز

شخصیت خلاق شما زمانی شکوفا می‌شود که مغزتان اطلاعات پیچیده و جدید را پردازش کند. یادگیری زبان انگلیسی به مغز فرصت می‌دهد تا به شیوه‌ای جدید فکر کند و از قالب‌های معمول ذهنی خارج شود. این امر موجب می‎شود تا شبکه‌های عصبی مغز به طور فعالی با هم درگیر شوند. فرایند یادگیری زبان انگلیسی، نیاز به تمرکز، استفاده از قوه حافظه و قدرت حل مسئله دارد، که همگی به بهبود عملکرد مغز و تقویت خلاقیت کمک خواهند کرد. در ادامه دلایل تاثیر یادگیری زبان انگلیسی بر خلاقیت را مرور می‌کنیم.

خارج شدن از دایره امن و افزایش خلاقیت

اگر پروسه‌ی یادگیری زبان انگلیسی را تجربه کرده‌اید، احتمالا می‌دانید که در این مسیر ترس از اشتباه کردن وجود دارد. هیچ‌کس تسلط به یک زبان جدید را فوراً یاد نمی‌گیرد، به همین دلیل تمامی زبان‌آموزان در ابتدا کامل نیستند.

یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به نوعی خارج شدن از دایره امن است. شما باید از صحبت کردن به زبانی دیگر، حتی با اشتباهات گرامری، نترسید. مغز در این حالت به دنبال ایجاد حالت‌های گوناگون برای ارتباط بهتر است. خارج شدن از دایره امن به شما کمک می‌کند تا بهتر با موضوعات ناآشنا برخورد کرده و خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

تاثیر یادگیری زبان انگلیسی بر خلاقیت با تحریک تخیل

یادگیری زبان انگلیسی اغلب شامل داستان‌سرایی، ایفای نقش و استفاده از سناریوهای تخیلی برای یادگیری جملات در موقعیت‌های مختلف است. شما باید خودتان را در رستوران، کافه، فروشگاه و مکان‌های دیگر تصور کرده و مکالمه‌ای فرضی ایجاد کنید. این فعالیت‌ها قوه تخیل را تحریک کرده و حافظه را تقویت می‌کنید. خلاقیت نیز ارتباط نزدیکی با قوه تخیل دارد. افراد با درگیر شدن در موقعیت‌های مختلف، قوه تخیل را که جزء حیاتی خلاقیت است، درگیر می‌کنند.

یادگیری زبان انگلیسی و قرار گرفتن در معرض دیدگاه‌های گوناگون

زبان عمیقا با فرهنگ مردم آمیخته شده است و یادگیری زبان انگلیسی اغلب مستلزم غوطه‌ور شدن در بافت فرهنگی زبان است. روبرو شدن با فرهنگی جدید و یادگیری ارزش‌ها و هنجارهای زبان، جهان‌بینی زبان‌آموز را گسترش خواهد داد.

خلاقیت در محیط‌هایی رشد می‌کند که دیدگاه‌های مختلف وجود داشته باشد. یادگیری زبان انگلیسی شما را با عقاید مختلف آشنا می‌سازد که این امر موجب افزایش خلاقیت در موقعیت‌های گوناگون خواهد شد.

نقش دو زبانه بودن در بیان خلاق

افراد دو زبانه معمولا در حل مسائل پیچیده و راهکارهای خلاقانه مهارت بیشتری دارند. جابجایی بین زبان مادری و زبان انگلیسی به افراد کمک می‌کند تا موضوعات را از زوایای مختلفی بررسی کنند. مثلا خیلی از اصطلاحات و شوخی‌ها به زبان فارسی، در زبان انگلیسی خنده‌دار نیستند. بستر فرهنگی در ایجاد شوخ طبعی نقش مهمی دارد، از طرفی دیگر خیلی از اصطلاحات انگلیسی ترجمه مشخصی ندارند.

راز موفقیت دو زبانه ها انعطاف پذیری ذهنی است. وقتی دو زبانه ها در یک لحظه از زبان فارسی به زبان انگلیسی تغییر وضعیت می‌دهند، انعطاف پذیری ذهنی را افزایش داده و موجب تقویت خلاقیت خواهند شد.

یادگیری زبان انگلیسی به شیوه‌ی خلاقانه

تا اینجا تاثیر یادگیری زبان انگلیسی بر خلاقیت بررسی شد، اما این برای یادگیری زبان انگلیسی کافی نیست! تقریبا همه‌ی ما تجربه‌ رها کردن یادگیری زبان انگلیسی را داریم. یکی از مهم‌ترین دلایل توقف یادگیری زبان انگلیسی، عدم خلاقیت در آموزش است. اگر قصد دارید با یادگیری زبان انگلیسی خلاقیت خود را افزایش دهید، ابتدا باید زبان انگلیسی را به شیوه‌ای خلاقانه یاد بگیرید! روش های یادگیری زبان متفاوت است و شما باید به دنبال شیوه‌ای باشد که هر 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی (مهارت خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن) را با هم یاد بگیرید.

اگر از شیوه‌های قدیمی یادگیری زبان خسته شده‌اید و قصد دارید به صورت کاربردی و خلاقانه، زبان انگلیسی را بیاموزید به شما آموزش زبان انگلیسی به روش اختصاصی لینگانو را پیشنهاد می‌کنیم. در دوره‌ی آموزش زبان انگلیسی لینگانو، می‌توانید تمامی 4 مهارت اصلی را با متدهای نوین و شیوه‌ای خلاقانه بیاموزید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لینگانو، تاکید بر تجربه‌های واقعی و کاربردی زبان انگلیسی در موقعیت‌های روزمره است. این شیوه به شما کمک می‌کند تا زبان را به صورت عملی یاد بگیرید. از طرفی دیگر می‌توانید مطابق با سبک زندگی خود، آموزش را شروع کنید و در هر ساعتی از شبانه روز، زبان انگلیسی را یاد بگیرید. رضایت 98.8 درصدی زبان آموزان، خود مهر تاییدی بر نتایج فوق‌العاده آکادمی زبان لینگانو دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر یادگیری زبان انگلیسی بر خلاقیت پرداختیم. همانطور که گفتیم یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند خلاقیت را افزایش دهد. این فرآیند مغز را به چالش می‌کشد تا اطلاعات جدید پردازش شده و بین زبان‌های مختلف جابه‌جا شود. به کمک یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید مسیرهای عصبی جدیدی در مغز ایجاد کرده و تفکر خلاقانه را تقویت کنید

در این مسیر با انتخاب روش‌های مناسب یادگیری و استفاده از دوره‌های آموزشی معتبر مانند دوره‌های آکادمی زبان لینگانو می‌توانید مهارت‌ها زبانی و خلاقیت خود را به سطح بالاتری ارتقا داده و هر لحظه پیشرفت کنید. اگر تجربه‌ای مثبت از تاثیر یادگیری زبان انگلیسی و افزایش خلاقیت دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.