همیشه نگاه هنرمندان به دنیای اطراف با افراد عادی متفاوت بوده است. عکاس‌ها از جمله هنرمندانی هستند که دیدگاه زیباتری نسبت به دنیای اطراف دارند. همین موضوع سلیقه آن‌ها را نیز خاص‌تر و متمایز از سایر افراد است. خریدن کادو برای عکاسان یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست؛ چون نمی‌دانید دقیقاً به چه چیزی بیشتر علاقه نشان می‌دهند.

ما در اینجا گزینه‌هایی را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید برای عکاسان در روز جهانی عکاسی (19 آگوست) برایشان تدارک ببینید.

خرید کتاب مورد علاقه برای کادو دادن به عکاسان

یکی دیگر از بهترین کادوهای مناسب برای عکاسان در روز جهانی عکاسی، یک کتاب است. کتاب می‌تواند برای هر عکاسی جذاب باشد و با توجه به علاقه فرد مورد نظر آن را انتخاب کنید. کتاب‌ با موضوعات ادبیات برای همه جذابیت زیادی دارد، اما عکاس‌ها به کتاب‌هایی که در حیطه کاری خودشان نوشته شده است، علاقه بیشتری دارند.

حتی حرفه‌ای‌ترین عکاسان همچنان به خواندن کتاب‌های عکاسی علاقه نشان می‌دهند. با توجه به تقاضای زیاد و همچنین بالا بودن قیمت عکاسی صنعتی می‌توانید کتاب‌هایی مخصوص این زمینه یعنی عکاسی صنعتی را برای دوست عکاس خود تهیه کنید.

کتاب‌هایی مثل نور سنجی در عکاسی، هنر عکاسی، عکاسی پایه لنگفورد، عکاسی سیاه‌وسفید و یا کتاب ۱۰۱ نکته‌ی برتر عکاسی دیجیتال می‌تواند برای این گروه شغلی جذابیت زیادی داشته باشد.

خرید لامپ یا چراغ ویدئویی ؛ چون نور شاکله عکاسی است

یکی دیگر از بهترین هدایایی که می‌توانید برای یک عکاس تهیه کنید، چراغ ویدئویی است. این وسیله یک تابلو است که با تعداد زیادی چراغ LED طراحی شده است و در مقابل سوژه قرار می‌گیرد.

وقتی دوربین روشن می‌شود، این چراغ‌ها روی سوژه نور زیادی را ایجاد می‌کنند تا کیفیت عکاسی یا فیلمبرداری افزایش یابد. حالا می‌بینید که با چراغ ویدئویی می‌توانید به راحتی یک عکاس را در روز جهانی عکاسی خوشحال کنید.

البته برای اینکه او را خوشحال‌تر کنید، می‌توانید یک کاتالوگ از تصاویری را که تا به حال ثبت کرده و علاقه زیادی به آن‌ها دارد، تهیه کنید. با چاپ کاتالوگ فوری می‌توانید این هدیه را در کنار لامپ ویدئویی به دوست عکاس خود بدهید. لامپ‌های LED می‌توانند تصاویر روی کاتالوگ را به شکل زیباتری نمایان کنند. برای طراحی کاتالوگ هم می‌توانید از یک گرافیست حرفه‌ای کمک بگیرید.

وسایل تمیزکننده دوربین؛ از جمله بهترین کادوهای مناسب عکاس ها

یک ست کامل از وسایلی که برای تمیز کردن لنز، منظره‌یاب و فیلترها استفاده شود، می‌تواند برای عکاس‌ها مناسب باشد. یکی از بهترین هدیه برای عکاس‌ها وسایلی که بر دوربینشان کاربرد داشته باشد. در واقع برای آن‌ها دوربین به منزله همه چیزشان است و می‌خواهند به صورت تمام عیار از تجهیزات کار خود مراقبت کنند.

لنزهای دوربین خیلی سریع گرد و غبار می‌گیرند و باید با وسایل مخصوص تمیز شوند. در غیر این صورت روی آن‌ها خط و خش ایجاد می‌شود. یک براش یا برس تمیز کننده می‌تواند ذرات ریز را از روی لنز دوربین تمیز کند. اگر این براش‌ها را به صورت ست خریداری کنید، برای عکاس‌ها کاربرد بیشتری خواهد داشت و برای انواع دوربین با لنزهای بزرگ و کوچک قابل استفاده است.

خرید مینی سه پایه انعطاف‌پذیر

عکاس‌ها برای برخی از مواقع می‌خواهد بدون اینکه بایستند، دوربین خود را روی سه‌پایه‌های کوچک و انعطاف‌پذیر قرار دهند. این هدیه مناسب برای عکاس‌ها برای زمانی که بخواهند دوربین را در جای امن قرار دهند و عکاسی کنند، کاربرد زیادی دارد.

یک نوع از این مینی سه‌پایه‌ها دارای سر متحرک 360 درجه با شیب 90 درجه است که می‌تواند برای عکاسی عالی باشد. این سه پایه‌ها برای عکاس‌های حرفه‌ای که حتی دوربین‌های DSLR استفاده می‌کنند، مناسب است. با این حال باید بررسی کنید که دوست عکاس شما سه پایه کوچک نداشته باشد و هدیه‌ای که شما می‌خرید، برایش جذاب و کاربردی باشد.

خرید هارد اکسترنال یا SSD

عکاس‌ها برای ذخیره کردن فیلم‌ها و عکس‌های خود فضای ذخیره‌سازی نیاز دارند. به همین دلیل می‌توانید با خرید فلش، هارد اکسترنال یا SSD دوست عکاس خود را در روز جهانی عکاسی به راحتی خوشحال کنید.

هاردهای SSD قدرت ذخیره‌سازی فایل‌های بیشتری را دارد و میزان سررعت باز کردن فایل و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در آن در مقایسه با هارد دیسک تا 30 درصد بیشتر است. به همین دلیل می‌توان گفت یکی از بهترین هدایایی است که می‌توانید برای یک عکاس حرفه‌ای تهیه کنید.

اگر قیمت آن برایتان زیاد است می‌توانید یک فلش با حافظ 256 یا 512 نیز خریداری کنید تا برای ذخیره فایل‌های عکس و فیلم کاربرد داشته باشد.

خرید تیشرت با طرح لبخند عکاس؛ کادوی مقرون به صرفه و درعین حال جذاب

تیشرت مرتبط با عکاسی از جمله کادوهای مناسب عکاس ها در روز جهانی عکاسی

یک طرح از اینترنت دانلود کنید که در مورد عکاسی باشد و یا می‌توانید از یک گرافیست کمک بگیرید و یک طرح عکاسی را برایتان بسازد. حالا این طرح و تیشرت ساده و مناسب دوست عکاس خود را به یک شرکت چاپ ببرید و از آن‌ها بخواهید با روش چاپ دیجیتال طرح مورد را روی تیشرت قرار دهند.

همچنین شما می‌توانید نام عکاس را هم روی تیشرت ببرید تا از هدیه شما بیشتر ذوق‌زده شود.

خرید اشتراک در برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم

شاید این هدیه برای عکاسان در روز جهانی عکاسی کمی عجیب به نظر برسد. البته این از دید افراد معمولی است و اگر از یک عکاس در این مورد بپرسید حتما به شما خواهد گفت که بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به او بدهید.

برای مثال می‌توانید در برنامه‌های ادیت عکس و فیلم که توسط شرکت‌های بزرگی همچون Adobe ایجاد می‌شود، برای دوست عکاس خود اشتراک سه ماهه یا یک ساله بخرید. شاید این هدیه به نظر شما بی‌ارزش باشد، اما عکاس‌ها به دلیل اینکه مدام به برنامه‌های ویرایش تصویر نیاز دارند، از دریافت کادو شما خوشحال می‌شوند.

یکی از برنامه‌هایی که عکاس‌ها به آن علاقه زیادی برای ویرایش عکس و فیلم دارند، Adobe Lightroom است. این برنامه حرفه‌ای اشتراک ماهانه دارد که می‌توانید آن را برای یک عکاس در نظر بگیرید.

خرید شیکر آب

آب خوردن در حین عکاسی یکی از نیازهای هر عکاسی است و مطمئنا در بین وسایل آن‌ها یک شیکر آب (قمقمه) را هم مشاهده می‌کنید. هر روز که عکاس برای عکاسی از مناظر یا سوژه‌ها می‌رود، باید این قمقمه را با خود به همراه داشته باشد.

شما می‌توانید یک شیکر با رنگ مورد علاقه دوست عکاس خود را تهیه کنید. طرح‌های متنوعی از این نوع قمقمه‌ها در بازار موجود است که می‌توانید تهیه کنید.

خرید بند دوربین عکاسی برای همیشه در لحظه بودن

دوربین عکاسی باید همیشه در دسترس یک عکاس باشد تا بتواند سوژه‌های خاص را عکاسی کند. همه عکاس‌ها به یک بند دوربین خود نیاز دارند تا بتوانند دوربین را دور گردن بیندازند و هر زمان نیاز بود با آن عکاسی کنند.

در بازار انواع مختلفی از بند دوربین عکاسی وجود دارد که به طرح‌های متنوعی تهیه می‌شوند. بندهای دخترانه، پسرانه، رسمی و .... برای هر یک از عکاس‌ها ساخته شده است.

حتی در بازار بند مچی دوربین عکاسی نیز وجود دارد که یک سر آن به دوربین و سر دیگر آن بر روی مچ نصب می‌شود. برخی از انواع این بندها به صورت دست‌ساز هستند که جذابیت زیادی دارند. این بندها قابل تنظیم هستند و عکاس می‌تواند اندازه آن‌ها را برحسب نیاز خود کم یا زیاد کند.

تهیه دستگیره شناور دوربین عکاسی

دستگیره شناور دوربین مناسب برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی | چاپخانه نگاران

یک ابزار بسیار سبک برای اینکه عکاس بتواند کنترل بهتری روی دوربین داشته باشد، دستگیره شناور است. این وسیله کاربردی انعطاف‌پذیری بالایی برای چرخاندن دوربین دارد و در عین حال اگر قرار باشد عکاس برای مدت طولانی دوربین را در دست بگیرد، می‌تواند از این دستگیره استفاده کند. به این وسیله مونوپاد شناور هم گفته می‌شود که می‌توان از آن برای عکاسی و فیلمبرداری روی آب هم استفاده کرد. حتی نوع ضدآب نیز در بازار موجود است که می‌توانید برای هدیه روز عکاسی انتخاب کنید.

لوازم جانبی گوشی کاربردی برای عکاسی

اگر عکاس مورد نظر شما به عکاسی با گوشی علاقه زیادی دارد، یکی از بهترین هدایایی که می‌توانید برای او بخرید، لوازم جانبی است که برای گوشی کاربرد دارد.

یک قاب محافظ، کانکتور برای نصب گوشی روی آداپتور، سه پایه گوشی برای عکاسی، کیف پول، کیت عکاسی و پایه شارژر بی‌سیم از جمله لوازمی هستند که عکاس‌ها برای استفاده از گوشی به آن‌ها نیاز دارند.

کیف دوربین مسافراتی جمع و جور

بدون شک هر عکاسی که مدام در سفر و جستجوی سوژه‌های جدید است، باید دوربین را با خود به همراه داشته باشد. اما برای اینکه دوربین او در مقابل محافظت شود، می‌توانید برای او یک کیف دوربین جمع و جور تهیه کنید.

انواع مختلفی از کیف‌ها در بازار موجود است که می‌توانید متناسب با توانایی مالی خود تهیه کنید. برای مثال باید به کیف‌های چرمی و یا حتی سنتی و دست‌دوز اشاره کنیم که حتما دوست عکاس شما عاشق این نوع از کیف‌ها می‌شود.

کادو دادن به عکاس با یک کوله‌پشتی

یکی دیگر از هدایایی که می‌تواند در روز جهانی عکاسی دوست عکاس شما را حسابی خوشحال کند، خرید یک کوله پشتی است که بتواند بسیاری از وسایل خود را در آن جابجا کند.

عکاس‌ها وسایل زیادی دارند که زمان کار در فضای باز باید همه آن‌ها را به همراه داشته باشند. سه پایه، دوربین، گوشی همراه، بطری آب و ... که باید همه را در یک کیف جابجا کنند. بنابراین شما می‌توانید با خرید یک کوله پشتی به دوست عکاس خود کمک کنید همه وسایل را در کوله پشتی خود قرار دهید و به راحتی آن‌ها را با خود حمل کند.

فقط فراموش نکنید انواع مختلفی از کوله پشتی در بازار موجود است که توصیه می‌کنیم نوع محافظ‌دار را تهیه کنید. این محافظ مانع از آسیب به دوربین عکاسی می‌شود.

پروژکتور کوچک خانگی برای کادو دادن به عکاس‌ها

یکی دیگر از هدایای مناسب برای عکاس‌ها خرید یک پروژکتور کوچک خانگی است. زیرا با کمک این دستگاه کوچک می‌توانند عکس‌ها و ویدئوهای ضبط شده خود را روی دیوار مشاهده کنند.

این پروژکتورها به راحتی در کوله پشتی عکاس‌ها جابجا می‌شوند و وزن زیادی ندارند. اما بسیار کاربردی هستند و از طریق آن‌ها می‌توانند به راحتی ویدئوها و عکس‌های خود از گوشی همراه روی دیوار یا یک پرده مخصوص منتقل کرده و مشاهده کنند.

این روزها پروژکتورهایی نیز وجود دارد که با انواع گوشی، تبلت و دوربین عکاسی سازگار هستند. عکاس‌ها برای کمپینگ‌های تابستانی و تعطیلات که ممکن است به لپ‌تاپ یا تلویزیون دسترسی نداشته باشند، به چنین وسیله‌ای نیاز دارند. ضمن اینکه با کمک آن می‌توانند با تماشای فیلم نیز خود را سرگرم کنند.

البته اگر چنین هدیه‌ای را تهیه کردید یک کابل آداپتور USB-C به HDMI برای برقراری اتصال نیز تهیه کنید تا کادوی شما کامل شود.

تهیه میکروفون برای عکاس

اگر عکاس‌ها تولید محتوا انجام دهند، بدون شک به میکروفون هم نیاز دارند تا صدای آن‌ها به شکل کاملاً باکیفیت روی ویدئوها قرار بگیرد. در حال حاضر میکروفن‌های بی‌سیم زیادی وجود دارد که از نظر کیفیت ضبط صدا با هم متفاوت هستند. برای کسی که به تازگی تولید محتوا را شروع کرده است و با عکاسی و ضبط ویدئو می‌خواهد در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کند، بهتر است یک میکروفون با قیمت مناسب تهیه کنید.

این میکروفون‌های کوچک به گوشی همراه نیز متصل می‌شوند که عکاس بتواند به راحتی صدای خود را روی ویدئوها قرار دهد. ضمن اینکه تنظیمات نیز دارند.

در فروشگاه‌هایی که لوازم جانبی دوربین و گوشی عرضه می‌کنند، انواع مختلفی از این میکروفون‌های بی‌سیم و کوچک وجود دارد.

گیره عکاسی هوشمند برای گوشی/دوربین

گیره عکاسی هوشمند برای نگهداری دوربین صنعتی | چاپ و تبلیغات نگاران

یکی دیگر از بهترین هدایا برای عکاسان، گیره عکاسی است که به راحتی حمل می‌شود و می‌توان آن را به انواع دوربین متصل کرد. این گیره می‌تواند دوربین یا گوشی را هر زمان که نیاز داشته باشید، محکم نگهدارد و از افتادن آن جلوگیری کند. زمانی هم که بخواهید دوربین را بردارید، کافیست دکمه آن را فشار دهید.

این گیره روی دسته‌های کوله‌پشتی هم به راحتی نصب می‌شود و بنابراین هر زمان عکاس بخواهد دوربین را استفاده کند، به راحتی می‌تواند آن را از روی گیره روی دستگیره کوله خود بردارد.

خرید لنزهای باکیفیت برای گوشی هوشمند

حتما می‌دانید که لنزها عکاسی را حرفه‌ای‌تر می‌کنند. از آنجا که عکاس‌هم دارای گوشی هوشمند هستند، می‌توانید برای آن‌ها لنز عکاسی تهیه کنید که قابل استفاده بر روی گوشی هوشمند باشد.

لنزها با گیره‌های انعطاف‌پذیر، بر روی گوشی نصب می‌شوند و می‌توانند عکاسی با موبایل را حرفه‌ای‌تر کنند. در حالی که ممکن است دوربین گوشی چنین قابلیتی را نداشته باشد. به همین دلیل می‌تواند لنز مخصوص گوشی را برای دوست عکاس خود تهیه کنید.

خرید آلبوم عکاسی

عکاس‌ها بسیاری از عکس‌هایی را که علاقه زیادی به آن‌ها دارند و فکر می‌کنند جزء کارهای نایاب و خاصشان محسوب می‌شوند، چاپ می‌کنند. اما برای نگهداری این عکس‌های چاپ شده به یک آلبوم هم نیاز دارند.

بیشتر عکاس‌ها تعداد زیادی آلبوم هم دارند که شما هم می‌توانید یک آلبوم عکاسی فانتزی یا لوکس را برای دوست عکاس خود در نظر بگیرید. این آلبوم می‌تواند یکی از بهترین کادوها برای روز جهانی عکاسی باشد.