به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمد هاشمی درباره رویدادهای فرهنگی و هنری سال ۱۴۰۳ گفت: ما امسال دو جشنواره جدید را به تقویم رویدادهای فرهنگی و هنری اضافه کردیم؛ یکی جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان و همچنین جشنواره هنر معماری فجر که هر دو امسال متولد می شوند.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رونق جشنواره‌ای کشور در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان است که از دل جشنواره بین‌المللی فرهنگی- هنری امام رضا(ع)، متولد شده و برای نخستین بار آیین پایانی آن در آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی هنرمند و استاد دوست‌داشتنی برگزار می‌شود و امیدواریم یک نقطه عزیمتی باشد و بتوانیم ادای دینی به این ساحت مهم در سینمای ایران و سینمای جهان کرده باشیم، تا آنجایی که امکان داشته باشد.

جشنواره معماری فجر، ادای دین به هنر معماری

هاشمی افزود: رویداد بعدی، جشنواره معماری فجر است که از امسال به جشنواره های فجر اضافه شده است؛ برخی هنرهای کاربردی مانند معماری نسبت به وزارتخانه با آن دور بود و امسال دبیرخانه هنر معماری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذیل معاونت هنری راه‌اندازی شد و همین جشنواره را اعلام موجودیت شد.

وی گفت: اولین دوره آن جشنواره معماری فجر امسال برگزار خواهد شد تا ادای دینی به این هنر باشد و هم در طول یک مسیر بلندمدت باعث شود که از حیث معماری، جلوه‌های بصری بهتری در صورت‌بندی شهرهای ببینیم، امیدواریم این فعالیت ها با رونق و استقبال مخاطبان و هنرمندان روبه‌رو شود و بتوانیم موفق باشیم.

ماموریت فارابی و آثار سینمایی مشترک بین‌المللی

هاشمی وی درباره اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساخت آثار مشترک سینمایی بین المللی مانند اقبال لاهوری(در چارچوب تفاهم‌نامه مشترک میان تهران- اسلام‌آباد) اظهار داشت: رویکرد بنیاد سینمایی فارابی رویکردی تعاملی است، به هر حال، بنیاد فارابی به عنوان موتور محرکه سینمای ایران و خانه امید سینمای کشور تکالیفی بر دوش دارد که با ایجاد یک همگرایی و همدلی و نیز مشارکت با بخش‌های مختلف اعم از نهادهای گوناگون تا بخش خصوصی تا می‌تواند به رونق تولید سینما کمک کند.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنیاد فارابی است سال گذشته، ماموریت خود را به خوبی ادا کرد و امسال هم بر همان مدار حرکت خواهد کرد و خیلی کارهای خوب و مشارکتی خواهیم داشت.