گروه تئاتر «هنرآنلاین»: نشست رسانه‌ای نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور و تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی صبح روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در تئاتر شهر برگزار شد. در این نمایش بازیگرانی چون فرهاد آئیش، نورا هاشمی، شهروز دل‌افکار و صدف اسپهبدی به ایفای نقش می‌پردازند.

نورا هاشمی که نقش ویرجنیا، دختر گالیله را در این نمایش بازی می‌کند در حاشیه این نشست، در گفت‌وگو با خبرنگار هنر آنلاین بیان کرد: این دومین تجربه بازی من در نقش ویرجینا در نمایش«گالیله» است. من قبلا ویرجینیا را در اجرای «گالیله» آقای داریوش فرهنگ بازی کرده بودم و فکر کردم دیگر برایم جذابیتی ندارد ولی دوستان گفتند این اجرا تغییراتی دارد و حالا خوشحالم که در گروه اجرایی این نمایش هستم.

این بازیگر در رابطه با تفاوت این دو نمایش و کاراکترش در نمایش قبلی گفت: نمایش «گالیله» آقای داریوش فرهنگ بسیار کلاسیک بود و تفاوت‌هایی در نورپردازی، سبک بازی‌ها و حتی موسیقی نمایش «گالیله» آقای حسین‌نژاد دارد و می‌توان گفت نمایش «گالیله» آقای حسین‌نژاد به فضای امروز نزدیک‌تر است.

وی ادامه داد: کاراکتر ویرجینیا در نمایش آقای فرهنگ همان ویرجینیای نمایشنامه برتولت برشت است و همان اندازه حضورش کم بود اما در نمایش آقای حسین‌نژاد با دراماتورژی که صورت گرفت تفاوت بسیاری در شخصیت و میزان حضورش ایجاد شد و کمی شخصیت بیرونی‌تری دارد.

 

بیشتر بخوانید»»نمایش ما ارزش آن را دارد که روی صحنه به خاطر آن بمیرم