به گزارش هنرآنلاین، کامبیز آقایی دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای 19 تا 23 خرداد 1404 در مرکز نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران ، اظهار داشت: جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان، با شعار«توسعه بازار گردشگری با کودکان»  به همت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان تهران، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی  و با هدف معرفی ظرفیت ها، مقاصد و تاسیسات گردشگری و تفریحی کشور و رونق کسب و کار، با رویکرد برترین نشان های گردشگری دوستدار کودک، برگزار می شود.

آقایی گفت: این رویداد که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود، تاسیسات گردشگری دوستدار کودک و نوجوان، مراکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری، هتل ها و دهکده های توریستی، اماکن بومگردی، شهربازی ها و تم پارک ها، تورگردانان و طبیعت گردانان گردشگری کودک و سایر دستگاههای اجرایی مرتبط با موضوع گردشگری، خدمات و دستاوردهای خود را در معرض دید علاقه مندان قرار خواهند داد و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات و نحوه حضور، می توانند با دبیرخانه جشنواره با شماره: 02166562517 تماس حاصل فرمایند.

وی گفت: کودک و نوجوان به دنبال سرگرمی‌های تازه، کشف تجربیات نو، جستجو در مقاصد جدید و مکان‌های دیده نشده هستند و با توجه به تغییر سبک زندگی بویژه در شهرها، کودکان در فضاهای آپارتمان نشینی و سیر در فضای مجازی به سمت بی تحرکی سوق پیدا کرده اند.

وی بیان داشت: نیاز کودکان امروز که آینده سازان فردای این سرزمین هستند میبایست یکی از دغدغه های اصلی مسئولان، فعالان و همچنین سرمایه گذاران صنعت گردشگری کشور قرار گیرد، بطوری که به گردشگری کودک و نوجوان در جامعه و خانواده‌ها نگاه ویژه ای داشت تا بتوان کودکان سالم و شاداب در جامعه و فردای روشن برای کشور داشته باشیم.

آقایی تاکید کرد: از آنجایی که حس وفاداری کودکان به یک برند در سنین پایه به وجود می‌آید و این نگرش خوب نسبت به آن تا زمان بزرگسالی باقی می‌ماند و از سوی دیگر، رضایت گردشگر، درگیری ذهنی از مقصد گردشگری و آشنایی با اماکن گردشگری از مهم‌ترین عوامل موثر بر وفاداری به گردشگری است. به همین دلیل است که تمرکز بر بازار کودکان و ایجاد وفاداری به مقصد در آن‌ها، می‌تواند به توسعه گردشگری کشور کمک کند.

وی ادامه داد:  بازدید کودکان از یک مجموعه گردشگری می‌تواند یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای شکل‌گیری و گسترش تصویر ذهنی از سفر و گردشگری و جذابیت آن‌ شود.

انتهای پیام