به گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، مجموعه ۶جلدی «بیزی ماجراجو» سروده مریم اسلامی اثری از انتشارات ناریا، مجموعه شعری تصویری با شعرهای ساده و روان برای خردسالان است که نخستین حضور کودکان در محیط‌های اجتماعی را به تصویر می‌کشد.

بیزی یک خرس کوچولوی بامزه است که در این ۶ کتاب، تجربه‌هایش از رفتن به جاهای مختلف مثل باغ‌وحش، پارک، آتش‌نشانی، مزرعه و سفر را به زبان شعر می‌خوانیم. این مجموعه شعر ۶جلدی، بر اساس کتابی از «بنجی دیویس» نگاشته شده است و کودکان در آن، ضمن آشنایی با مسئولیت‌پذیری، کمک به دیگران، ماجراجویی و کشف پدیده‌ها، شغل‌ها و کارهای مزرعه‌داری، حیوانات اهلی، وسایل نقلیه، حیوانات وحشی و …، به توانایی شناخت و یادگیری بالاتری نیز دست پیدا می‌کنند. علاوه بر این، کودکان پس از شنیدن شعرهای این کتاب تصویری می‌توانند از تخیل خود برای ساختن قصه‌های جدید برای این تصاویر استفاده کنند و این امر به پرورش خلاقیت و تفکر و قدرت زنجیره‌خوانی کودکان بزرگ‌تر نیز کمک می‌کند.

عناوین این مجموعه ۶جلدی عبارت‌اند از: «بیزی ماجراجو و حیوانات مزرعه»، «بیزی ماجراجو و کار در باغ‌وحش»، «بیزی ماجراجو در جستجوی گنج»، «بیزی ماجراجو و بازی پارک»، «بیزی ماجراجو و آتش‌نشان قهرمان» و «بیزی ماجراجو و سفر در تعطیلات».

اطلاعات بیشتر

مجموعه شعر ۶جلدی «بیزی ماجراجو» سروده مریم اسلامی از سوی انتشارات ناریا در ۶۰ صفحه مصور رنگی و به بهای ۳۸۰ هزار تومان برای گروه سنی پیش از دبستان منتشر شده است و اکنون چاپ ششم آن در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان قرار گرفته است.

*ایبنا