به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران خانه کتاب و ادبیات ایران جلسه نقد و بررسی کتاب «بهشتی در این حوالی» را با حضور کارشناسان برجستۀ حوزۀ ادبیات و جمعی از فعالین ادبی کشور برگزار می کند.

بهشتی در این حوالی؛ چهارمین دفتر از مجموعه "قله ها به آسمان نزدیک ترند" به قلم محمدعلی عباسی اقدم است که به سبک زندگی و سیره علمی و عملی دکتر سید محمد حسینی بهشتی می پردازد. این مجموعه می‌کوشد تا علمای صاحب‌نفس و صاحب‌نامرا با بیانی جذاب به جوانان کشور معرفی کند.

 

در این مراسم که هفتم شهریور (ساعت ۱۰/۳۰) با اجرای حسام آبنوس در خانه کتاب و ادبیات برگزار می شود، نصرت الله محمود زاده نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس  و علی الله سلیمی روزنامه نگار و نویسنده به عنوان منتقد سخنرانی می کنند. گفتنی است عباسی اقدم این روزها مشغول نگارش دفتر ششم مجموعه "قله ها به آسمان نزدیک ترند" با عنوان "شعله سوخته" ویژه سبک زندگی شهید دکتر محمدجواد باهنر است.

عباسی اقدم نویسندۀ کتاب انگیزه‌اش از نگارش بهشتی در این حوالی را این‌طور بیان می‌کند: «بهشتی از شخصیت‌هایی است که به آن علاقه‌مند هستم. ما در طول تاریخ علمای بسیاری داشته‌ایم ولی علمای صاحب فکر و اندیشه، انگشت شمار هستند به همین دلیل دغدغۀ من رفتن به سراغ افرادی است که ردپای آنها در تاریخ ماندگار هستند. شهید بهشتی دارای شخصیتی متفکر و مظلومی است که به درستی به مخاطب شناسانده نشده است و این شخصیت زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که من نویسنده بتوانم از اندیشه و طرز فکر ایشان استفاده کنم. یکی از ظلم‎هایی که به ایشان شده است این که هر کسی مبتنی بر نظر خود به سراغ این معدن رفته و قصد داشته است حرف خودش را به واسطۀ ذخایر این معدن به کُرسی بنشاند. شهید بهشتی 31 سال از عمر 53 سالۀ خود را صرف فعالیت‌های تشکیلاتی کرده است.»

photo_2024-08-26_07-51-40