به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، در آستانه اربعین حسینی «فصل باران» روایت 32  نفر از اهالی ادب و فرهنگ از زندگی وعشق و گره‌خوردن با امام حسین (ع) منتشر شد. نویسندگان این اثر  ارادت و نسبت خود با سید و سالار شهیدان را در قالب کلمات برای مخاطب بازبگو کرده‌اند. 

این کتاب روایت‌های حسینی مهمانان برنامه‌ای با همین نام در شبکه چهار سیما است که مهدی قزلی طراحی و ساخت آن را بر عهده داشته است. او در مقدمه کتاب به این موضوع اشاره می‌کند که چطور با توافق مدیران شبکه چهار و با زحمت فراوان موفق شد در فراخوانی از تعدادی نویسنده و حتی مردم عادی دعوت کند تا دل نوشته‌ای درباره امام حسین (ع) بنویسند و پس از حضور در برابر دوربین آن را بخوانند. پس از تولید و پخش فصل باران و جلب استقبال عمومی، قزلی تصمیم می‌گیرد گیراترین و تاثیرگذارترین روایات را در قالب کتابی برای عاشقان حسین (ع) مکتوب و ماندگار کند. 

در لیست کسانی که برای «فصل باران» نوشته‌اند، اسامی آشنایی از جمله؛ فائضه غفار حدادی، فریناز ربیعی ، محمدرضا جوان آراسته، پرستوعلی عسگرنجاد، مجدالدین معلمی، محمد مهدی حاجی پروانه و رضا بایرامی دیده می‌شود. 

«فصل باران» با شمارگان 1250 نسخه در 274 صفحه با قیمت 255 هزار تومان در بازار نشر موجود است.