به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، ​این داستان‌ها خاطرات خانواده، همراهان، شاگردان و دوست‌داران علامه مصباح(ره) است که به‌نحوی دستچین شده‌اند که تا حد ممکن نمایانگر زیست علمی، معنوی، مدیریتی و انقلابی ایشان باشند.

محتوای این خاطره‌ها به تأیید دفتر حفظ و نشر آثار علامه رسیده و منابع آن در پیوست کتاب آمده است.

درعین‌حال این روایت‌ها از مصاحبه‌هایی سامان یافته است که ازسوی معاونت فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گردآوری شده و نزد آن مؤسسه محفوظ است.

این خاطرات در قالب صد داستانک و به قلم سید احمد مدقق و لیلا پارسافر در 208 صفحه گردآوری شده است و به تازگی ازسوی انتشارات کتاب جمکران با قیمت 145هزارتومان راهی بازار نشر شده است.

اشارهآیت‌الله محمدتقى مصباح یزدى، یازدهمِ بهمن ماه 1313 در شهر یزد به دنیا آمد. ایشان برای تربیت نیروی انسانی متعهد، مؤمن، و متخصص در رشته‌های مورد نیاز به تأسیس و مدیریت چندین مدرسه و مؤسسة حوزوی و دانشگاهی پرداخت و شاگردان بسیاری در مکتب وی پرورش یافتند. علامه آیت‌الله مصباح یزدی (‌رضوان‌الله‌تعالی‌علیه‌) پس از یک دوره بیماری، عصر جمعه ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۹ از دار فانی رحلت و به جوار رحمت الهی بار یافت. وی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، در جوار استاد خود، حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت(رحمه‌الله) به خاک سپرده شد.

 

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

پسرها یکی‌یکی از پشت نیمکت‌ها بلند شدند. صدایشان را صاف کردند و بلند جواب دادند. بعضی‌هایشان ساده و سرراست جواب دادند و بعضی‌هایشان با بازیگوشی و تپق. معلمشان پرسیده بود قصد دارند در آینده چه شغلی داشته باشند. یکی دوست داشت وزیر بشود. یکی صدایش را کلفت کرد و گفت: «سرهنگ.» شغل معلمی هم چندتایی طرف‌دار داشت. طرف‌داران پروپاقرص دکتری و خلبانی هم کم نبودند. حتی جواب شاگرد تنبل‌ها هم همین شغل‌ها بود، هرچند باعث خندۀ بقیه می‌شد. نوبت رسید به محمدتقی. بلند شد و گفت: «می‌خواهم بروم نجف و درس دین بخوانم.»