به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، مجلس روضه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، در رثای اهل بیت(ع) و به یاد شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، احسان صالحی مدیر موسسه ایران، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از ناشران و اهالی فرهنگ و هنر صبح امروز چهارشنبه 20 تیر ماه در تالار وحدت تهران برگزار گردید.

در این مراسم، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد دقایقی به صحبت در رابطه با شهید رئیسی پرداخت و گفت: در این سه سال اصحاب فرهنگ و هنر در کنار دولت بودند و ما حس هم‌خانوادگی داریم. پایان زودهنگام دولت و از دست دادن رئیس جمهور برای ما سخت است. ایشان در ملکوت در مهمانی بزرگان و اولیا هستند ولی برای ما تنها حسرت و اشک و گریه باقی مانده است.

در ادامه ریحانه‌السادات رئیسی، دختر رئیس‌جمهور شهید هم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: از حضرت آقا تشکر می‌کنم. ما از قبل از ریاست جمهوری و در آستان مورد تفقد ایشان بودیم اما بعد از شهادت آقای رئیسی، ایشان بسیار پدرانه به ما لطف داشتند. عزاداری‌های جهانی بعد از شهادت شهید رئیسی، یکی از اتفاقات عجیبی بود که در این مدت شاهد بودیم و الزاماً همه آن عزاداری‌ها دولتی نبودند. باید از خانواده شهدای مقاومت و سیدحسن نصرالله هم تشکر کنم که در این مدت به خانواده شهید رئیسی اظهار لطف کردند.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد هم در سخنانی گفت:‌ رئیس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به عرصه فرهنگ و به ویژه کتاب و کتابخوانی داشتند،‌ در عرصه کتاب ایشان حدود 10 تا 12 جلسه ویژه با اهالی حوزه کتاب داشتند، با سایر اصحاب فرهنگ و هنر هم جلسات متعدد ماهانه حداقل یک یا دو جلسه داشتند. نگاه و توجه ایشان ویژه بود. این مجلس هم به این دلیل و بهانه برای قدردانی از زحمات ایشان برگزار شده است.

در این مراسم تیزری از مستند «پرواز در مه» اثر مجتبی امینی که به بررسی آخرین سفر شهید رئیسی می‌پردازد، به نمایش درآمد و از مجتبی امینی به عنوان سازنده اثر تقدیر شد.

همچنین از کتاب‌های «خادم ملت» به زبان فارسی-انگلیسی-عربی-فرانسوی- اندونزیایی اردو -هندی، «شهیدان پرواز اردیبهشت»، «رئیسی روحانی بود»، «سه سال خدمت»، «رئیسی عزیز»، «سید ابراهیم عبدخدا و خادم جمهور»، «در قامت رئیس جمهور» و سه ویژه‌نامه به زبان های فارسی و انگلیسی درباره شهدای پرواز رونمایی شد. پس از این تقدیر و تشکر از پوستر رئیس جمهور شهید، اثر علی مینایی، که با تکنیک خط نقاشی کشیده شده بود، رونمایی و تابلوی خطی صلوات خاصه امام رضا (ع) به ریحانه و هانیه سادات رئیسی اهدا شد.

1359416

در انتهای مراسم هم حاج علی انسانی، مرتضی طاهری و احمد علوی به ذکر مصیبت شهدای کربلا پرداختند.