به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، کتاب «در امتداد خط مقدم» (مجموعه خاطرات جمعی از دیپلمات‌های وزارت امورخارجه در دفاع مقدس) توسط انتشارات 27 بعثت به چاپ رسید.

در این کتاب جمعی از کارکنان وزارت امورخارجه به بیان خاطرات خود از دوران هشت‌سالۀ جنگ ایران و عراق پرداخته‌اند.

شهید امیرعبداللهیان دربارۀ اهمیت حضور ایثارگران دوران دفاع‌مقدس در وزارت امور خارجه گفته بود: «وزارت امورخارجه از بدو پیروزی انقلاب در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در تمام صحنه های دفاع از انقلاب خصوصاً در خارج از کشور توانسته در کنار مردم عزیزمان سهیم باشد به طوری که ۴۰ تن از بهترین دیپلمات‌های خود را به عنوان شهید تقدیم انقلاب کند و حدود یک سوم کارکنان این وزارت خانه ایثارگر هستند که از این حیث منحصربه فردترین دستگاه در بین تمامی دستگاه‌های دولتی به نسبت تعداد کارکنان محسوب می‌شود. حضور این عزیزان در وزارت خانه در تعمیق و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مغتنم و ارزشمند است.»

این کتاب به‌قلم آزاده جهان‌احمدی منتشر شده است. آزاده جهان احمدی متولد ۱۳۶۰ در اصفهان است. او که در رشته ادبیات و فلسفه تا مقطع فوق دکتری به تحصیل پرداخته سالهاست در حوزه روایت مستند فعالیت جدی دارد از این منتقد ادبی و مدرس دانشگاه تاکنون کتابهای آیت الله قاضی «آیت الله بروجردی آیت الله سید مصطفی خمینی»، «الجمل» روایت مستند جنگ جمل»، «واعظ شهر» (خاطرات) آیت الله محمود واعظ زاده خراسانی) و «مرثیه ای بر یک رهایی به‌چاپ رسیده است.

در امتداد خط مقدم مجموعه خاطرات جمعی از دیپلمات های وزارت امور خارجه در دفاع مقدس) نخستین همکاری جهان احمدی با انتشارات ۲۷ بعثت است کا که به تازگی روانه بازار نشر شده

در امتداد خط مقدم (1)