به‌گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، این اثر با نگاهی به زندگی‌نامه شهید کمیلی داستان زندگی او از تولد تا شهادت را برای مخاطب روایت می‌کند.

غلام‌عباس کمیلی در خانواده متمولی به دنیا می‌آید و برای تحصیل در رشتۀ پزشکی، راهی فیلیپین می‌شود اما هم‌زمان با اوج‌گیری انقلاب و تظاهرات مردمی علیه رژیم پهلوی با به تصرف درآوردن سفارت ایران در فیلیپین از این کشور اخراج می‌شود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جبهه‌های جنگ می‌رود.

غلام‌عباس کمیلی سرانجام در 16 آذر 1359 در منطقه سوسنگرد به شهادت می‌رسد. نویسنده در نگارش این اثر با قرار دادن هر مقطع زمانی زندگی شهید در فصول کوتاه و انتخاب عنوان موجز و تاثیرگذار سعی کرده به همه جوانب حیات شهید بپردازد.

حسینی‌فر در مقدمه درباره نحوه نگارش کتاب این چنین می‌نویسد: «قبل از من، کسانی دربارۀ زندگی شهید تحقیق کرده بودند و مصاحب‌ های مختلفی راجع به او با افراد گوناگون ضبط شده بود. حوزۀ هنری انقلاب اسلامی بیرجند » حاصل همۀ پژوهش‌های انجام شده را به صورتِ فایل متنی و صوتی در اختیارم گذاشته بود و حالا این من بودم که باید همۀ مطالب را میخواندم و میشنیدم. شنیدن فایل‌های صوتی کار دشوارتری بود؛ زیرا با شنیدن بعضی از مصاحبه‌ها و حس گوینده‌ها هنگام مصاحبه، نظرم دربارۀ خیلی از جملات نوشته شده تغییر می‌کرد. اما لازم بود؛ چون اگرچه پیاده‌سازی مصاحبهها خیلی دقیق انجام شده بود، حس وحال گفت وگو از روی فایل صوتی بهتر درک میشد. بعد از خواندن و شنیدن تمام فایلها، تقریباً مشخص شد که در کدام قسمت از داستان زندگی، نیاز به اطلاعات بیشتری دارم. به همین دلیل، مجبور شدم دنبال افرادی بگردم که م‌ توانستند در چیدن این جورچین، اطلاعات کامل تری به من بدهند که این کارهم انجام شد و زمینۀ گفت وگوی حضوری یا تلفنی با دوستان و خانوادۀغلا م‌عباس برایم میسر شد.»

«آن‌ها که نیامده‌اند» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی بیرجند در 112 صفحه با شمارگان 300 نسخه و با قیمت 94 هزار تومان در بازار نشر موجود است.