به گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، حمید هنرجو در حاشیه اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد اظهار کرد: وجود امام رضا علیه‌السلام در کشور ما غنیمت باارزشی است که برکات فراوانی برای ما دارد .

وی افزود: همانطور که شاهدیم علما و افراد مختلف اظهار نظرهای متفاوتی دارند اما به نظر حقیر امام رضا علیه‌السلام محور وفاق و وحدت و محبت بین اقوام ایرانی است که توجه به این جایگاه مسئله خیلی بزرگی است؛ شما نگاه کنید که از هر قوم واز هر سلیقه نسبت به حضرت امام رضا علیه‌السلام ارادت خاصی دارند چون از ایشان برکات زیادی دیده یا حاجت گرفته‌اند.

این شاعر نامی کشورمان ادامه داد: این شخصیت بزرگ و این امام همام و این معصوم پیشوای رئوف در خاک ایران افتخار همه ماست که باید قدردان این مهم باشیم.

او با بیان اینکه کشورها و سرزمین‌های دیگر به کوچک‌ترین و ناچیزترین داشته‌های خود می‌بالند و برای شناساندن آن کار می‌کنند یا فیلم می‌سازند، تصریح کرد: در حالی که داشته‌های ناچیز آنها قابل مقایسه با امام رضا(ع) نیستند و لذا ما باید قدر چنین گنجینه معنوی بزرگی را بدانیم.

هنرجو با بیان اینکه زمانی که با کودک سرو کار داریم باید زبان کودکانه نیز بکار ببندیم، گفت: من اعتقاد دارم در این بخش ادبیات کودک فعال هستیم‌ اما داستان‌ها و شعر کودک ما در حد همان شعر و کتاب می‌مانند و راهی به هنرهای دیگر پیدا نمی‌کنند‌

وی ادامه داد: باید توجه بکنیم تا سینمای کودک را نیز بتوانیم معنوی کنیم و معنویت امام رضا علیه‌السلام را در این حیطه نیز برای کودکان به ارمغان بیاوریم؛ حتی در موسیقی نیز باید این داشته بزرگ را برای مخاطب کودک ارائه کنیم.

هنرجو خاطرنشان کرد: من امروز خیلی خوشحالم که همه شاعران و نویسنده‌ها در این محفل گرد هم آمده‌اند اما نمیدانم این حرف من چقدر مورد توجه قرار داده شود که من معتقدم هنر باید به داخل عامه مردم برود.

در بخش دیگری از گفتگو وی متذکر شد: امسال محافل و جشنواره‌های امام رضایی زیبایی برگزار شد و کتاب‌های امام رضایی زیبایی رونمایی گردید اما خروجی این کارها باید به درون مردم برود.

هنرجو با بیان اینکه ادبیات کودک نباید پیچیده باشد گفت: ادبیات کودک باید روان و ساده باشد تا در کودک رغبت ایجاد کند لذا امام رضا باید در کتب درسی ما برای کودکان درسنامه شود و آموزش و پرورش و صدا و سیما برای تبیین سیره رضوی از سنین پایه برنامه ریزی و برنامه‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه کوچکترین کاری در حوزه رضوی بی پاسخ نمی ماند و خود امام رضا عنایت ویژه ای برای کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند یا قلم می‌زنند، دارند افزود: خود من برای هر شعر یا کاری که برای ایشان کرده ام پاسخ گرفته ام لذا باید با اعتقاد و ارادت قلبی در این حوزه گام برداریم تا کودک و نوجوان امروز را با این مفاهیم ارزشی معنوی عجین کنیم تا فردا شاهد باروری اندیشه و فضای امام رضایی در جامعه باشیم.

هنرجو با بیان اینکه اهل بیت ما در تاریخ نظیر ندارند بر لزوم معرفی و شناساندن سیره و جایگاه ایشان برای نسل کودک و نوجوان تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت آسیب شناسی برنامه‌های اجرایی در حوزه رضوی نیز صحه گذاشت تا در سالهای آینده شاهد برگزاری برنامه‌های هدفمندتر و محتوایی‌تری در این حوزه باشیم و به شرایط کنونی بسنده نکنیم.

ایشان در ادامه ابراز داشت: امروز احساس کردم اگر گروهی می‌آمدند تنبور می‌زدند و برای امام رضا علیه‌السلام می‌خواندند تاثیر بیشتری از کلیپ داشت یا اینکه اشعار کودک در حوزه رضوی خوانده می‌شد .

هنرجو با بیان اینکه استان خراسان ظرفیت بزرگی دارد خاطرنشان کرد: امیدوارم آموزش و پرورش استان خراسان و مدارس ما نیز با چنین برنامه‌هایی همراهی کنند و همگان بدانند هر چقدر بتوانیم مردم را پای کار بیاوریم نتیجه می‌گیریم.