به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابطعمومی بیست و چهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان، مریم کاظمی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با هنرمندان تئاتر همدان گفت: سعی میکنم در کسوت دبیری جشنواره، ارتباط خوبی بین هنرمندان پیشکسوت و جوان برقرار کنم. تا کنون بیست و سه دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شده است. بخشهای آن تدریجی اضافه شده و تغییر کرده است؛ نمیتوان با تغییر مدیریت یک شبه همه تشکیلات را تغییر داد.
کاظمی با بیان اینکه بخشهایی که از قبل در جشنواره بوده، انتظاراتی هم به همراه دارد، افزود: من این اصل را مبنای کارم قرار دادم که بخشی را بدون تحقیق کارشناسی و با سلیقه شخصی حذف نکنم؛ من باید ویراستار دبیران قبلی باشم.
وی تاکید کرد: برخی از مواردی که مورد اعتراض شماست را میپذیرم، اما این موارد فقط در جشنواره همدان نیست، در جشنوارههایی که در تهران برگزار میشود هم بعضی از این انتقادها وارد است.
کاظمی با بیان اینکه جشنواره، جشن برداشت محصول است در پاسخ به اینکه کارهای با کیفیتتر به جشنواره را پیدا کنند، گفت: این آثار از بین تولیدات یک ساله کشور و از بضاعت موجود انتخاب شده است.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه این جشنواره کاملا تخصصی است، اظهار کرد: اگر انتقادی به نحوه انتخاب آثار وجود دارد باید بگویم سعی کردیم از بین آثاری که در یک ساله گذشته در کشور به نمایش درآمده، بهترینها را انتخاب کنیم.
وی خطاب به هنرمندان همدان گفت: به مسئولان شهرتان اعتماد کنید، همه عوامل برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش میکنند. من ادعای معجزه ندارم اما سعی میکنم به موارد که مورد انتقاد است رسیدگی کنم.
کاظمی با بیان اینکه این جشنواره متعلق به هنرمندان همه شهرهای کشور است، گفت: این جشنواره فقط متعلق به تهران و همدان نیست و ما سعی کردیم از بهترین هنرمندان استانهای دیگر هم برای حضور در جشنواره دعوت کنیم.
وی در خصوص بخش بینالملل هم گفت: در این دوره بخش بینالملل رقابتی است و در فراخوان اعلام شده هر کارگردانی که تمایل دارد در این بخش مورد ارزیابی قرار بگیرد، در فرم تقاضا درخواست خود را ارائه دهد.
کاظمی درباره داوران کودک و نوجوان هم گفت: برای این بخش داوران باید در ورکشاپهایی شرکت کنند و با جدیت درمورد موضوع نمایش نظر بدهند، فکر میکنم این امر باعث دور شدن کودک از کودکی خود میشود. به نظر من اگر به جای این بخش، بخش ویژه تماشاچیان کودک و نوجوان داشته باشیم بهتر است.
وی افزود: کودک، مقوله بسیار مهمی است اما متاسفانه این حوزه در تئاتر به دروازه آسان ورود تبدیل شده است!