به گزارش هنرآنلاین، این پروژه با سفر به اصفهان، تازه‌ترین تابلوموزیکال خود را با نام «مست مرگ» به ارگ مورچه خورت در این استان اختصاص داده است. این اثر به آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد و با شعری از وحشی بافقی ساخته شده است.

رسول آزادوار خواننده و مریم پوروحید و بهار مدنی نوازندگان دف در این قطعه هستند.

فرج‌نژاد آهنگساز و طراح پروژه «تار و تاریخ» درباره قطعه «مست مرگ» نوشته است: «در دل ارگ باشکوه مورچه‌خورت، جایی که دیوارهایش نجواهای تاریخ را در خود نهفته دارند، این بار نوای وحشی بافقی طنین‌انداز شد. شهری خاموش، کوچه‌هایی که روزگاری سرشار از زندگی بودند و حیاطی که زمانی شاهد بزم و آواز بود، اکنون بستری شد برای زمزمه‌ای از مستی و مرگ.

شعری که در آن، مرگ نه پایان که رهایی است و بدرقه‌ آن، نه شیون که نوای دف و باده‌نوشی. ضرباهنگ دف‌ها، طنین تپنده‌ روحی است که میان رهایی و شیدایی در نوسان است. تار، آواز و دف‌ها در کنار یکدیگر، روایتی از وداعی شدند که اندوه را به سرمستی پیوند می‌زند. اینجا، در دل تاریخی که همچنان استوار ایستاده، «مست مرگ» نه سوگ که جشنی است برای وداعی که زندگی را در خود پنهان دارد.

قدمت این قلعه در هاله‌ای از ابهام است اما برخی آن را متعلق به قرن نهم هجری و عده‌ای پیش از دوران صفویه می‌دانند. ارگ مورچه‌خورت، میراثی کهن، امروز چشم‌انتظار نگاه ماست تا از یاد نرود و برای نسل‌های آینده باقی بماند.»

قطعه «مست مرگ» را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده، کارگردانی، تدوین و تصویر این اثر کاری از مرتضی حاج محمدی و گرافیک از میلاد فاتحی است. نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده موسسه فرهنگی هنری نغمه سازان دلنشین است.

انتهای پیام