به گزارش هنرآنلاین، قطعه‌های ارکستر «نوای آفتاب» به رهبری امین سالمی از مطرح‌ترین فیلم‌های سینمای ایران و جهان مشخص شد.

این ارکستر در ششم و هفتم مهر با اجرای قطعه‌هایی از فیلم‌های مطرح سینمای ایران و جهان روی صحنه تالار وحدت می‌رود. ضمن اینکه سامانه بلیت فروشی این کنسرت نیز از روز گذشته آغاز شده است.

امین سالمی رهبر این ارکستر گفت: برای این کنسرت که به صورت بی‌کلام اجرا می‌شود ۹ قطعه از قطعه‌های اجرایی کنسرت گذشته و ۸ قطعه جدید نیز از دیگر برگزیده‌های مطرح سینمای ایران و جهان انتخاب شده اند. دراین اجرا ۴ قطعه ایرانی، یک قطعه آذری، یک قطعه از سینمای ترکیه و بقیه قطعه‌هایی از سینمای جهان هستند.

موسیقی

وی ادامه داد: قطعه‌هایی فیلم‌های سینمایی «چشم ببر» با آهنگسازی دان پریستون، «سینما پارادیزو» با آهنگسازی انیو موریکونه، «لئون حرفه‌ای» با آهنگسازی اریک سرا، «پدرخوانده» با آهنگسازی نینو روتا، «بازی تاج و تخت» با آهنگسازی رامین جوادی، فیلم سینمایی «عصر جدید» با آهنگسازی چارلی چاپلین، سریال «ابن سینا» با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی، فیلم «قیصر» به آهنگسازی اسفندیار منفردزاده در این کنسرت اجرا می‌شوند. ضمن اینکه فیلم «۳:۱۰ به یونا» با مویسقی مارکو بلترامی، «تایتانیک» به آهنگسازی جیمز هورنر، سریال «پوآرو» با آهنگسازی کریستوفر گانینگ و استیون مک‌کیان، فیلم سینمایی «داستان عشق» با آهنگسازی فرانسیس له، «رومئو و ژولیت» با موسیقی نینو روتا، «ایزل» با آهنگسازی تویگار ایشیکلی، «آرشین مال آلان» با موسیقی اُوزِئیرحاجی‌بیگف و ۲ قطعه آخر از فیلم‌های سینمایی «گرگ‌ها» و «مادر» نیز از دیگر آثار به صحنه‌رفته در این کنسرت هستند.

کنسرت مایستر داریوش حجازی و مدیر ارکستر جابر ماجدی هستند و تنظیم و ارکستراسیون قطعه‌ها توسط محمدرضا آقایی و امین سالمی صورت گرفته است که هر ۲ تهیه‌کننده برنامه نیز هستند. در این اجرا ۳۶ نوازنده می‌نوازند که بخش کلاسیک مشتمل بر ارکستر زهی و فلوت و پیانو، بخش پاپ شامل گیتار کلاسیک، گیتاربیس، ‌اینوک و هارمونیکا و ساکسفون، ‌درامز و کونکا و پرکاشن و گروه سازهای ایرانی شامل تار، سه‌تار، سنتور، قانون، ‌تمبک و دف است.