محمدعلی مرآتی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، صبح روز دوشنبه، ۲۲ مرداد ماه، در نشست صمیمانه دفتر امور موسیقی با خبرنگاران، ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه گفت: واژه اصالت در گذشته این معنا را داشت که دست نخورده و تغییر نکرده است، امروز اما کلمه دقیقی همچون نبوغ پشت آن است و نلرزیدن هنری و فنی و روایت نوابغ کار اصحاب رسانه است.

وی ادامه داد: در ریل گذاری انجمن موسیقی ایران یک ماه است افتخار حضور را دارم و حمایت از پروژه‌های فاخر و هنرمندان درجه یک در دستور کار قرار دارد و انجمن ریل‌گذاری منسجمی داشته است.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با تاکید براینکه دولت سیزدهم به جد عدالت فرهنگی را پیگیری می‌کرد، عنوان کرد: امسال هم انجمن‌ها بسیار فعال‌تر شده‌اند و در راستای حمایت‌ها رابطه دقیق‌تر و مستقیمی با مراکز استان‌ها داریم.

در ادامه این نشست، امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر امور موسیقی نیز گفت: این نشست فرصت بسیار مهمی است که خارج از سوگیری‌ها دغدغه اصحاب رسانه را می‌شنویم.

وی افزود: فرصت خواهیم داشت پس از شنیدن پیشنهادات خبرنگاران، نگرش و نوع سیاستگذاری در این حوزه را تغییر دهیم و بیش از پیش بیاندیشیم.

مدیرکل دفتر امور موسیقی با اشاره به اینکه سند ملی موسیقی به مرحله ابلاغ رسیده بود و ما آن را ادامه دادیم، اظهار کرد: از باب وجود سند موسیقی اتفاقات مثبتی را شاهد بودیم و به ثبات رسیدن صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پی آن رخ داد.

سمیعی با بیان اینکه سند ملی موسیقی در اجرا رخدادهای مثبتی را به همراه خواهد داشت، گفت: با این مبنا در شکل‌های اجرایی که امروز اتفاق افتاده است خروجی خوبی را دریافت کردیم.

وی انتظارات رسانه‌ها در خصوص مجوزهای تک آهنگ‌ها را بجا خواند و عنوان کرد: امیدواریم در خصوص این تک آهنگ‌ها اطلاعات لازم از طریق روابط عمومی‌ها به خبرنگاران داده شود‌ تا به مشکل بر نخورند.

مدیرکل دفتر امور موسیقی حجم مطالبات در صنعت موسیقی را گسترده خواند و اظهار کرد: برخی اعلام می‌کنند سند ملی موسیقی دارای ابهام است، اما کارگروه‌ها همواره در تلاش هستند و رخدادهای مثبتی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه حضور بانوان را در جشنواره شاهد بودیم، گفت: در ارکسترها نیز بانوان بسیاری حضور داشتند و حضور بانوان در سال گذشته در اجراهای صحنه‌ای رکورد شکنی کرد.

سمیعی با بیان اینکه از نبود فکر آکادمیک در حوزه سرود گلایه داریم، عنوان کرد: در زمان انقلاب اسلامی سرودها جوششی بود و امروز اغلب این سرودها کوششی شده است و در آن دوران فکر آکادمیک را در سرودها شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان حوزه موسیقی و نوازندگان با ارائه پرونده و رزومه خود، پس از بررسی لازم و دارا بودن شرایط می‌توانند عضویت صندوق هنر را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر امور موسیقی با اشاره به اینکه در پی آن بودیم موسیقی خیابانی را منضبط‌تر کنیم، گفت: همچنین برآن بودیم با برگزاری یک جشنواره، خیابانی را به نوازندگان خیابانی اختصاص دهیم که محقق نشد و اگر ارگانی طرح موضوع کند، ما حمایت خود را اعلام می‌کنیم.

سمیعی ارکسترها را تحت راهبری بنیاد رودکی خواند و گفت: بنیاد رودکی برای استان‌ها برنامه‌ریزی کرده و به زودی ارکستر ملی در یکی از استان‌ها برنامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بودجه دفتر موسیقی صرف جشنواره‌ها می‌شود و بسیار کم است، در تلاش هستیم اتفاق محتوایی خاصی رخ دهد.

در ادامه این نشست هر یک از خبرنگاران به بیان پیشنهادات، نقطه نظرات و دغدغه‌های خود در این حوزه پرداختند.