هوشنگ جاوید در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین، در ارتباط با عملکرد فرهنگی دولت سیزدهم گفت: شاید بارزترین ویژگی این دولت توجه خاص به جشنواره‌ها باشد، علاوه بر اینکه در این دوره جشنواره‌های متنوعی برگزار شد در کنار آن در این دولت روند برگزاری جشنواره‌ها از حالت فرمالیته و تشکیلاتی خارج شد و با نگاهی تخصصی به موضوع جشنواره ها، کارشناسان برجسته‌ای برای داوری در این جشنواره‌ها انتخاب شدند.

وی با تأکید بر رویکرد متفاوت دولت شهید رئیسی به جشنواره‌ها افزود: در این دولت هدف از برگزاری جشنواره‌ها تنها ابعاد اجرایی آن اهمیت نداشت، توجه به موضوعات مغفول مانده و جدید در امر برگزاری جشنواره باهدف حمایت از هنرمندان گمنام و انتخاب داوران و کارشناسان صاحب‌نام در این عرصه بخشی از رویکرد تخصصی دولت به جشنواره‌ها بود.

این پژوهشگر موسیقی در ادامه افزود: به‌عنوان مثال، برگزاری جشنواره تک‌نوازی ازجمله این جشنواره‌های نوظهور بود که توانست در زمینه رشد موسیقی سنتی به‌خصوص در میان جوانان تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد. در حقیقت دولت سیزدهم با نگاه تخصصی به امر برگزاری جشنواره‌ها این رویداد مهم هنری را از یک رویداد تشکیلاتی به رویداد اثرگذار و تخصصی تبدیل کرد هر چند که در بخش نواحی جشنواره نقاط  ضعفی داشت اما به طول کل این تغییر رویکرد می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بزرگ‌تری در آینده باشد.