سیدمحسن حسینی، خواننده آواز سنتی درباره شخصیت شهید رئیسی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این دوره حس صمیمیت و دوستی میان هنرمندان به‌طور محسوسی احساس می‌شد و در تمام  نشست هایی که با هنرمندان داشتند، این حس نزدیکی و دغدغه مندی مسئولان سبب می شد تا  ارتباط صمیمی و خوبی میان اهالی هنر و مسئولین ایجاد شود و  هیچ فاصله‌ای با رئیس‌جمهور احساس نمی‌کردیم.

وی در ادامه افزود: در دوره ریاست او موسیقی آیینی و مذهبی و انقلابی جایگاه ویژه‌ای داشت و رشد چشمگیری یافت. همچنین رویدادها و جشنواره‌هایی با موضوع موسیقی نواحی و ایرانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و نمودش را می‌توان در انتشار سند موسیقی دید سندی که با تلاش رئیس‌جمهور به نتیجه رسید.

حسینی با تأکید بر اهمیت نگارش سند هنر در دوره شهید جمهور رئیسی تصریح کرد: یکی از نکات مهم و پراهمیت درزمینه تولید آثار هنری تصویب سندی است  که مبنای قانونی داشته باشد، سندی که بر اساس آن‌همه اهالی هنر نقشه راه داشته باشند و بر آن مبنا حرکت کنند.

وی با توصیف آیت‌الله رئیسی به شهید خدمت گفت: دولت رئیسی پایه و اساس درستی را در زمینه موسیقی چیده است، اهمیت موضوعی که مفهوم آن را می‌توان در معنای شعری از یزدانی به آن اشاره کرد، آنجایی که می‌گوید: «بارش باران ادامه دارد این عشق/ ندارد راه تو پایان ادامه دارد این عشق» یعنی راه شهید آیت‌الله رئیسی هم چون بارانی ادامه خواهد داشت .

این خواننده در ارتباط با وظیفه اجتماعی هنرمندان در برهه‌های مهم تاریخی کشور افزود: هنرمندان در موقعیت‌های بحرانی این‌چنینی باید وفاداری خود را ثابت کنند. اینکه بعضی از هنرمندان از ترس هجمه‌های فضای مجازی از ابراز احساساتشان خودداری می‌کنند، یک تصمیم شخصی است اما هر کس باید باوجدان خود صادق باشد چرا که در این سرزمین زندگی می‌کند و از آب‌وخاک این کشور بهره می‌برد و آزادانه فعالیت می‌کند، موهبتی که  بخشی از آن را مدیون مسئولینی است که شرایط فعالیتشان را فراهم کرده‌اند.