به گزارش هنرآنلاین به نقل از سومین فستیوال بینالمللی موسیقی معاصر تهران ، شیخی در توضیح اجرای خود گفت: این قطعه اقتباسی آزاد از کتاب "زایش تراژدی از روح موسیقی" نوشته نیچه است.هافمن درباره این کتاب میگوید نیچه در این اثر مخالف نفی بودایی شوپنهاور از اراده است. او استدلال کرد که زندگی ارزش زندگی کردن با وجود سختیهای بسیار زیادش را دارد.
این هنرمند ادامه داد: این اثر در واقع بیان کننده یک تراژدی است و برهمین اساس من باید در این اجرا حسی را که داشتم به مخاطب انتقال میدادم تا مخاطب بهتر بتواند این قطعه را درک کند.
او در توضیح به کارگیری ابزارهای نامتعارف در اجرای این اثر نیز توضیح داد: این ابزارها درواقع آلات موسیقی معاصر است و این تکنیکها هم به واقع به صورت نت نوشته میشود و آهنگساز هم این نتها را کاملا برای ما نوشته و ما هم اجرا کردیم.
شیخی که برای نخستین بار است که در فستیوالبینالمللی موسیقی معاصر تهران حضور دارد، در خصوص این فستیوال نیز اظهار کرد: من پیشتر اجراهای دیگری هم داشتم اما این جشنواره برای من تجربه بسیار خوبی بود و آثاریی هم که در این فستیوال تاکنون به اجرا درآمده اجراهای جالبی بودند.
لازم به یادآوری است، سومین فستیوال بینالمللی موسیقی معاصر تهران که از 30 فروردینماه آغاز شده، 7 اردیبهشتماه به کار خود پایان میدهد.