سرویس موسیقی هنرآنلاین: حمیدرضا عاطفی روزنامه نگار و معاون اجرایی خانه موسیقی درباره رویکرد خانه موسیقی به هنرآنلاین، گفت: رویکرد خانه موسیقی با توجه به اهدافی که در اساسنامه آن ترسیم شده است، همان رویکرد سابق است و قاعدتاً نمیتواند تغییر بکند.
او درباره وظیفه خانه موسیقی در واکنش به لغو کنسرتهای موسیقی نیز عنوان کرد: خانه موسیقی وظیفه ذاتی خود میداند که از موزیسینهایی که حقوقشان تضییع میشود، دفاع و حمایت کند. البته خانه موسیقی فقط میتواند به این اتفاق اعتراض کند و همین اعتراض به معنای عمل کردن به وظیفهاش است.
وی افزود: ممانعت از لغو کنسرتهای موسیقی نیاز به یک عزم جدی و اراده چند نهاد و سازمان دارد. اگر هنرمندان در این مورد متحد باشند و سازمانهای مربوطه هم عزمشان را جزم کنند، روند رسیدن به این هدف تسریع خواهد شد.
عاطفی وضعیت رسانهها را ناامید تلقی کرد و اظهار داشت: گاهی اوقات جرقههایی را عرصه رسانه میبینیم و امیدوارم میشود ولی در نهایت وضعیت راضیکننده نیست و همه حوزههای تخصصی رسانه افت شدیدی کردهاند.
وی افزود: علت افت رسانهها باید آسیبشناسی شود. شاید بی انگیزگی و مسائل مالی اصلیترین دلایل افت فاحش رسانهها باشند. متأسفانه این افت در حوزه موسیقی از همه حوزههای هنری بیشتر است.
معاون اجرایی خانه موسیقی تأکید کرد: خود جریان موسیقی هم با تزلزل مواجه شده و سرنوشتش به پول گره خورده است. پول با خودش فساد میآورد و باعث میشود عدهای که پول دارند، دیده شوند و آنهایی که پول ندارند ناامید شوند و موسیقی را رها کنند. نقش رسانه در اینجا معرفی کردن آدمهای حرفهای و کاربلد است. اگر این کار را انجام داد، یعنی به درستی به وظیفهاش عمل کرده است.
عاطفی افزود: متأسفانه در رسانهها مطالعه، پژوهش و مشورت اتفاق نمیافتد. وقتی آدمهای غیر حرفهای در موسیقی بولد میشوند، دلیلش یا به خاطر عدم شناخت و تخصص کافی در حوزه رسانه است و یا اینکه رسانهها اسیر مسائل مالی شدهاند.
حمیدرضا عاطفی در پایان گفت: رسانهها به صورت باندی عمل میکنند و به صورت باندی یک نفر را بالا میآورند یا تخریبش میکنند. این ناامید کننده است و باید جلوی آن گرفته شود. البته در حوزه رسانه بعضی نفرات هم هستند که قلم و نگاهشان ارزشمند است که امیدوارم این افراد بیشتر شوند.