سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ندا سلیمانی مدیر موسسه "مد و رسانه شمیلا" و کارشناس برندینگ و تبلیغات درباره فعالیت‌های این مرکز به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این موسسه نگاه جدیدی به فضای حاکم بر عرصه مد و لباس در کشور دارد و عملکرد و سیاست‌گذاری‌های ما بر این اساس انجام می‌شود که هر چند در ایران تولیدات پوشاک سطحی قابل قبول و مرغوب دارد، اما کار حرفه‌ای برندینگ و برندسازی در مورد آن‌ها انجام نمی‌شود.

سلیمانی افزود: موسسه "مد و رسانه شمیلا" با ارائه سرویس‌های برندینگ و تبلیغات به فعالان این حوزه کمک می‌کند تا تغییراتی در ادبیات کاربرد رسانه در حوزه فشن ایجاد شود، آن هم با این برداشت از شرایط فعلی که بسیاری از فعالان حوزه مد و لباس بودجه لازم و کافی برای سرمایه‌گذاری در بازار تبلیغات ندارند.

این کارشناس برندینگ و تبلیغات با اشاره به اینکه فعالیتشان در ایجاد زیرساخت‌هایی همچون ترجمه الفبای برندینگ و طراحی و معماری برندسازی معطوف است اظهار داشت: نگاه تخصصی به کاربرد رسانه در برندسازی و ترویج یک برند در ایران وجود ندارد و همین امر موجب ایجاد تفاوت و تمایل در زمینه تبلیغات رسانه‌ای برای خوراکی، خودرو و مد شده است.

او افزود: لازم است تعامل دو سویه میان فعالان حوزه مد و لباس و صاحبان رسانه و کارشناسان رسانه وجود داشته باشد، چرا که باید از یک سو توان ارائه نیازهای تخصصی از سوی آژانس‌های سرویس دهنده وجود داشته باشد و از سوی دیگر دانش و تخصص لازم در حوزه برندها برای ورود موفق و مؤثر در زمینه برندینگ.

سلیمانی بر لزوم شناخت گونه‌های مختلف اعلام آگهی و تبلیغات در زمینه فشن تأکید و تصریح کرد: باید برندها به سطحی از بلوغ علمی و ساختاری در زمینه برندسازی رسیده باشند که از ابزار موجود به خوبی بهره گیرند و این در حالی است که اغلب بسترهای تبلیغاتی در بازار تبلیغات به فکر فروش رسانه خود هستند.

مدیر موسسه "مد و رسانه شمیلا" در ادامه به کمپین‌های تبلیغاتی برندهایی همچون درسا و نوین چرم اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته در زمینه مد و فشن، استفاده از بیلبوردهای شهری برای معرفی و تبلیغ محصولات یک برند در اولویت نیست چرا که تبلیغاتی بیلبوردی تنها پنج ثانیه فرصت دارد تا پیام خود را به مخاطب منتقل کند و این فرصت در قیاس با سایر رسانه‌ها بسیار کم است.

او در خاتمه اظهار داشت: محتوای تبلیغات به مثابه یک سبد توپ است که رسانه توپ‌هایی را به سمت مخاطب پرتاب می‌کند و تنها استفاده از تکنیک‌های درست تبلیغاتی و اشراف بر علم تبلیغات و معرفی محصول می‌تواند منجر به برخورد توپ‌های بیشتر به سمت هدف شود.