گروه مد و لباس هنرآنلاین: در میان حجم قابلتوجه تولید پوشاک در کشور، خیلیها همچنان از میزان مخاطرات این صنعت بر محیطزیست آگاه نیستند و در این میان، پوشاک الیاف طبیعی که در سالهای اخیر بهواسطه طراحی و متریال تولید، نظر بسیاری از جوانان را در بازار پوشاک به خود جلب کرد، علاوه بر اینکه سازگاری زیادی با محیطزیست و همچنین سلامت انسان دارند، از مزایای متعددی برخوردار است.
بنیامین اسلامی تولیدکننده پوشاک الیاف طبیعی و مدیرعامل برند «آندیا» درباره شرایط حاکم بر این حوزه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بدون شک افزایش قیمت مواد اولیه و سایر هزینههای تولید بر هیچ فرد فعالی در عرصه پوشاک پوشیده نیست و نکته حائز اهمیت در جریان نوسانات قیمتی این است که بهطور مثال وقتی قیمت دلار افزایش مییابد و پیرو آن با افزایش قیمت نخ و پارچه مواجه میشویم، وقتی قیمت دلار کاهش مییابد اما نوعی چسبندگی قیمتی در حوزه پارچه اتفاق میافتد و در پی آن، قیمت پارچه روند کاهش قیمت را طی نمیکند.
او افزود: در چنین شرایطی و متعاقب وجود چنین تجربهای برای ما که سالیان سال است در این حوزه فعالیت میکنیم، بسیاری از افراد نوپا که صرف داشتن سرمایه، تصمیم به فعالیت در حوزه مد و لباس گرفتهاند، نمیتوانند با این شرایط نابسامان اقتصادی خود را وفق داده و درنتیجه از چرخه تولید حذف میشوند.
اسلامی با تأکید بر اینکه آنهایی که پس از تحمل مشکلات اقتصادی و کرونا همچنان در این صنعت ماندهاند، تولیدکنندگان حقیقی عرصه مد و لباساند، اذعان داشت: اینچنین مشکلاتی ثابت کرد مدیریت و برنامهریزی رکن اساسی و مهم ماندگاری یک کسبوکار موفق است که بتوان در سختترین شرایط، نهتنها تولید را کاهش نداد بلکه حتی ظرفیت تولید را به چند برابر افزایش داد، اتفاقی که در مجموعه ما رخ داده و طی سال گذشته، میزان تولیدمان در بخشهای مختلف پوشاک زنانه، پوشاک مردانه و اکسسوری سه برابر شده است.
مدیرعامل برند پوشاک الیاف طبیعی «آندیا» در ادامه بر لزوم اتخاذ تصمیمات سنجیده مدیران خطوط تولید در شرایط کنونی تأکید و تصریح کرد: به دلیل افزایش هزینههای تولید، در صورت اشتباه با مبالغ بسیار بالا و هنگفتی تنبیه میشویم و همین امر سبب میشود با دقت بیشتر برای افزایش قدرت طراحان و کارکنان خطوط تولید سرمایهگذار کنیم.
اسلامی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که در شرایط فعلی بهجای افزایش شعب فروش ویژه برندمان، فروشگاههایی که با ما همکاری میکنند را تقویت کردهایم و مشتریهایمان را نیز از طریق فضای مجازی نسبت به جدیدترین طرحها و تولیدات مطلع میسازیم.
او در خاتمه گفت: در این راستا یکی از رسالتهای خود را افزایش آگاهی مخاطبانمان از مزایای بهرهمندی از پوشاک الیاف طبیعی میدانیم و تلاش میکنیم از طریق محتوای انتشاریافته در فضاهای مجازی و یا بروشور محصولات، نقش فرهنگی خود را نیز ایفا کنیم.