گروه مد و لباس هنرآنلاین: داستان تلاش فعالان عرصه فرهنگ برای معاف شدن از پرداخت مالیات، داستان امروز و دیروز نیست؛ مسئلهای که اگر بخواهیم از در انصاف به آن نگاه کنیم، در آشفته بازار اقتصادی امروز که شاید ریشه اصلی آن را باید در بسیاری از تحریمها در سالهای اخیر جستجو کرد، ثابت نگه داشتن قیمت محصولات فرهنگی لطیفهای بیش نیست حال آنکه به محض افزایش قیمت این محصولات و در شرایطی که مدتهای مدیدی است که دیگر فرهنگ و هنر در سبد خانوار ایرانی جای مشخص و معلومی ندارد، افزایش قیمت همانا و حذف آن برای همیشه همانا.
از سویی دیگر در میان سایر محصولات فرهنگی، تولیدات حوزه عفاف و حجاب نیز مشمول مطالبات مطرح در زمینه معافیت از مالیات و یا تخصیص ارز دولتی شدهاند و به ویژه از تریبون انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف بارها و بارها این موضوع به طور جدی مطرح شده است.
هرچند که تأمین ارز و اختصاص سهمیه ارزی به این محصولات به وزارت صنعت، معدن و تجارت بازمیگردد اما اعضای این انجمن ترجیح دادهاند که اینبار و پس از ناکامیهای گذشته در پی تلاشهای مکرر، به سراغ مجلس شورای اسلامی رفته و مطالبات خود را از این مسیر دنبال کنند.
مریم خرمدره عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف در گفتگو با هنرآنلاین از برگزاری جلسهای با سیدعلی یزدیخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با هدف پیگیری مطالبات این انجمن خبر داد و گفت: علیرغم اینکه در سالهای اخیر تلاشهای بسیاری برای معافیت مالیاتی و همچنین دریافت ارز دولتی برای فعالان عرصه طراحی و تولید محصولات حجاب شده است اما همچنان نتیجه مطلوبی در این بخش حاصل نشده حال آنکه پس از موضعات مطرح در جلسه با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر، میتوان این امید را داشت که در پیگیری مطالبات به انجام رسیده تسریع شود.
خرمدره اذعان داشت: در سالی که به نام «تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها» نامگذاری شده است امید آن میرود که بتوانیم در سایه این تلاشها و پیگیریها، بخشی از مشکلات جامعه فعال در عرصه فرهنگی عفاف و حجاب را مرتفع سازیم.
او در خاتمه گفت: در پایان این جلسه مقرر شد طرح جامعی از سوی انجمن با در نظر گرفتن تمامی نیازها و خواستههای بحق طراحان و تولیدکنندگان محصولات حجاب به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه شود تا در آینده نزدیک شاهد مرتفع ساختن مشکلات، کاهش هزینهها در بخش تولید، معافیت مالیاتی فعالان این عرصه و ایجاد ظرفیتهای تبلیغاتی بیشتر برای سوق یافتن جامعه ایرانی به سمت بهرهمندی هر چه بیشتر از این محصولات باشیم.