سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علاوه بر دهمین جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر که تا یک هفته دیگر به میزبانی بوستان گفتگو و از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در بخشهای گوناگون برگزار میشود، نمایشگاههایی دیگر نیز در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار برپا خواهد شد.
بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی ماشین آلات و مواد اولیه منسوجات خانگی، ماشینهای گلدوزی و محصولات نساجی، هشتمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران و دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی فرش ماشینی، کف پوش ، موکت و صنایع وابسته نمایشگاههایی هستند که در آنها بیش از یکصد و بیست شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای خارجی از جمله آلمان، ترکیه، هند و چین حضور دارند و نوین ترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید مخاطبان قرار خواهند داد.
در بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی صنعت نساجی انواع تجهیزات، صنایع و ماشین آلات نساجی، قطعات، چرخ خیاطی، ماشینهای گلدوزی و دوخت و برش، انواع منسوجات خانگی شامل پارچه، انواع نخ و الیاف، انواع مواد اولیه صنایع نساجی و لوازم و قطعات وابسته عرضه و به نمایش گذاشته میشود.
بطور همزمان هشتمین نمایشگاه بینالمللی پوشاک ایران نیز از سوی اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با حمایت کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور برگزار میشود و در آن دهها شرکت و واحد تولیدی انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرحها و رنگ های گوناگون و همچنین دستگاهها و تجهیزات تولید پوشاک و نوین ترین طرحها و مدلهای طراحی و تولید پوشاک را در معرض دید علاقهمندان قرار میدهند.
دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت و صنایع وابسته نیز سومین نمایشگاهی است که همزمان در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران برپا می شود. در این نمایشگاه برای نخستین بار فرش های ضدلک، ضد میکروب، فرش آنتی باکتریال اکریلیک و فرش های با عرض بلند که در کارخانه های ایرانی تولید شده به نمایش گذاشته خواهد شد.
این نمایشگاهها که با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار میشوند، فرصت مناسبی در اختیار تولیدکنندگان، بازرگانان و سایر دست اندرکاران صنعت نساجی، پوشاک و فرش ماشینی کشور قرار خواهد داد تا ضمن رقابت با شرکت های خارجی و بهره مندی از آخرین پیشرفت های این حوزه، با استفاده از دانش و تخصص خود، چهره شایسته ای از محصولات ایرانی را به جامعه نشان داده و توانمندی های صنتعگران داخل را در معرض قضاوت مخاطبان قرار دهند.
معرفی دستاوردها، ظرفیتها و توانمندیهای کارخانهها و شرکتهای داخلی، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزهها، ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان، ارتقاء سطح تولید داخلی کشور، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاهها اعلام شده است.