سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مریم السادات خرمدره عضو هیئت مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس ایران، طراح لباس و مدرس دانشگاه درباره جزئیات برپایی وبینار تکنیکهای افزایش فروش به ویژه فروش اینستاگرامی در دوران کرونا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به نظر میرسد در شرایطی که ابعاد بیماری کرونا مشخص نیست و متأسفانه روز به روز بر تعداد مبتلایان به این پاندمی افزوده میشود، این نیاز در تمامی صنایع به ویژه صنعت پوشاک احساس میشود که به شکل علمی و زیرساختی هرچند مقطعی، در پی راهکارهای جایگزین فروش محصولات باشیم.
خرمدره افزود: لازم است در شرایطی که بازار سنتی پوشاک تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا به سمت تعطیلی پیش رفته است، تمامی فعالان این بخش، خود را به دانش تکنیکهای افزایش فروش در فضای مجازی مجهز سازند.
این مدرس دانشگاه با اشاره به این که وبینار تکنیکهای افزایش فروش با همین رویکرد در روز 28 آبان ماه برگزار شد، اذعان داشت: تصور می کردیم که در مرداد یا شهریورماه امسال و در پی کنترل بیماری، این وبینار را در قالب همایش برگزار کنیم اما از آنجا که شیوع کرونا ادامه پیدا کرد، ناچار شدیم زمان برگزاری را به آینده موکول کنیم و در نهایت ترجیح دادیم بیش از این منتظر نباشیم.
او ادامه داد: در شرایط کرونا که بسیاری از کسب و کارها در حوزه مد و لباس آسیب دیدهاند، از تمامی اساتید و سخنرانان حاضر در این وبینار خواستیم تا به شکل علمی و ملموس درباره بازاریابی و فروش در فضای اینستاگرام و راهکارهای فروش آنلاین در شرایط کرونا، آموزشهایی را به فعالان مد و لباس ارائه دهند.
خرمدره گفت: به هر روی باید پذیرفت که امکان فروش حضوری تا اطلاع ثانوی در صنف پوشاک به شدت پایین آمده وبا همین رویکرد، برنامهریزی شد تا بخشی از این وبینار به دیجیتال مارکتینگ بپردازد و بخش دیگر بر مقوله راهکارهای برندسازی در دوران کرونا و به ویژه راهکارهای ایجاد برند شخصی در حوزه مد و مد و لباس متمرکز شود.
او بیان کرد: تمامی سخنرانان همسو با یکدیگر و با این رویکرد که طراحان و تولیدکنندگان عرصه مد و لباس را که از شرایط کرونا آسیب جدی دیدهاند، به سمت فروش مجازی و فروش در تمامی بسترهای فضای اینترنتی به منظور معرفی بهتر و تقویت پرسونال برندینگ پیش سوق دهند، تأکید کرد: به هر روی بازاریابی در شرایط کرونا یکی از مهمترین دغدغههای فعالان عرصه مد و لباس است و در این وبینار تلاش شد به پرسشهای آنها در این زمینه پاسخ داده شود.
در ادامه پوستر این رویداد را ببینید: