سرویس مد و لباس هنرآنلاین: لعیا بیدگلی طراح هویت برند و کارشناس اصول تبلیغات در کسب و کارهای مد و پوشاک درباره لزوم تحولات بنیادین روند تبلیغات برندها در پی شیوع ویروس کرونا به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: تبلیغات بر اساس طول عمر محصول و جایگاه کسب و کارها و برنامهریزی میشود؛ بهطور مثال اگر ما کسب و کاری نوپا داشته باشیم یک هدف از تبلیغات داریم و اگر برندی شناختهشده باشیم، برنامهریزی متفاوتی خواهیم داشت.
بیدگلی اذعان داشت: بحران کرونا، شرایط مساعدی را برای حضور برندهای نو در بازار رقم نزده، اما برندهای شناختهشده باید بر روی تبلیغات تعاملی که منجر به درگیر شدن مخاطبان میشود کار کنند.
این کارشناس اصول تبلیغات در کسب و کارهای مد و پوشاک با اشاره به این که در شرایط کنونی برندها باید خود را در کنار مردم قرار دهند تصریح کرد: این افراد باید با علم به این که اکنون وقت تبلیغات روی بیلبوردها و یا ساخت تیزر نیست، به موضوع مسئولیت اجتماعی خود در برابر مخاطبانشان بیندیشند و به این پرسش پاسخ دهند که در راستای همدلی و همراهی با مردم چه فعالیتهایی را میتوانند انجام دهد.
او بیان کرد: یکی از نکات مهم در اصول تبلیغات با توجه به شرایط بحرانی به وجود آمده این است که مردم نباید احساس کنند که قربانی منافع برندها هستند و صاحبان مشاغل مراقب باشند تا به شکل ناخودآگاه وجههشان نزد مردم خراب نشود.
بیدگلی با تأکید بر این که آینده قابل پیشبینی نیست و تبلیغات باید دارای برنامهریزی بهروز باشند اظهار داشت: همین که به بسیاری از برندها خطوط تولید خود را به ماسک و لباسهای بیمارستانی اختصاص دادند، گام بلندی در زمینه تبلیغات برای خود برداشتند و به نظر میرسد با توجه به این که آینده را نمیتوان پیشبینی کرد، لازم است همین شیوه طی شده و نتایج فعالیتها با دقت به مردم اطلاعرسانی شود.
بیدگلی گفت: نکته قابل توجه این است که امروز مردم دیگر ظرفیتی برای شنیدن هرگونه دروغ یا شعار ندارند، پس برندها باید از هرگونه تبلیغات متأثر از پیامهای دارای وعده و تهییج عمومی دوری کنند.
او در خاتمه تصریح کرد: تبلیغات در شرایط کنونی، نوعی بازی دو سر برد است و هر حرکت تبلیغاتی باید بهوضوح بیانگر این باشد که صاحبان برند مردم را بهخوبی درک میکنند و تنها با توجه و تکیه بر این امر به حرکت خود ادامه میدهند.