سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مریم کریمی مدیرعامل برند محصولات عفاف و حجاب حلما و عضو شورای سیاستگذاری نخستین نمایشگاه ملی عفاف و حجاب درباره جزئیات این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: بنا داریم همزمان با هفته عفاف و حجاب، تخصصی کردن و شایسته سازی در این جریان را دیگر بار رقم زنیم و این نمایشگاه را در دو بخش علمی و ترویجی با تولیت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار کنیم.
کریمی تصریح کرد: نظر به اینکه نمایشگاه عفاف و حجاب البته به شکلی در قالب فضای عرضه و فروش محصولات برندهای مختلف در این حوزه طی سالیان اخیر و در بخش جنبی نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم برگزار شده است، تلاش میکنیم تا با بررسی ابعاد این رخداد، فرصتی متفاوتتر و البته با زمینههای علمی و پژوهشی بیشتر، در شأن تولیدکنندگان محصولات عفاف حجاب کشور برگزار کنیم.
عضو شورای سیاستگذاری نخستین نمایشگاه ملی عفاف و حجاب با تأکید بر اینکه بیشتر تمرکز این رویداد بر بخش علمی و ترویجی است اذعان داشت: با این همه از 19 تا 27 تیرماه البته بهشرط نظر مساعد وزارت بهداشت، بخش عرضه و نمایشگاهی را نیز پیشبینی کرده و بنا داریم فضایی رقابتی را در این بخش بهخوبی ایجاد کنیم.
او افزود: یکی از مهمترین رویکردهای ما در این نمایشگاه، توجه هر چه بیشتر به جریان طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب برای گروه سنی کودک و نوجوان است و در این مسیر از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد چراکه قطعاً توجه هر چه بیشتر به این بخش نشان از دغدغههای این رویداد خواهد داشت.
کریمی در رابطه با شرایط حاکم بر روند فعالیت تولیدکنندگان عرضه مد و لباس و همچنین محصولات عفاف و حجاب را بیان کرد: متأسفانه این روزها و در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازار، تمامی فعالان در این بخشها موقعیتهای عرضه و فروش جدیدترین دستاوردهای خود در دو مقطع زمانی شب عید و ماه مبارک رمضان و نمایشگاه را از دست دادند.
او گفت: امروز انبارها پر از جنس است، اما فرصتی برای فروش وجود ندارد، تکلیف چکهایی که بابت خرید اجناس پرداخت شده نیز مشخص نیست و در حال حاضر همه تولیدکنندگان شرمنده کارگران و کارمندان مجموعههای خود هستند و ادامه این وضعیت تبعات منفی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
این فعال حوزه عفاف و حجاب در خاتمه اظهار داشت: نظر به شرایط پیشآمده، از صدا و سیما بهعنوان رسانه ملی توقع داریم که برخلاف همیشه و بدون چشمداشت مالی در مسیر نمایش وضعیت موجود گام بردارد و تلاش کند ضمن مستندسازی بهمنظور نمایش وضعیت تولیدکنندگان، آثار تولیدشده را در شبکههای پربیننده پخش کند تا علاوه بر اطلاعرسانی درباره جزئیات فضای به وجود آمده محملی کارشناسانه نیز برای رفع دغدغههای موجود ایجاد شود.