سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مجید افتخاری مدیرعامل برند "عصر جدید"، مدرس دانشگاه و عضو کمیته برگزاری نمایشگاههای بینالمللی پوشاک ایران درباره محدودیتهای به وجود آمده در زمینه دسترسی مردم به شبکههای اجتماعی و موتورهای جستجوگر در پی گرانی بنزین و اعتراضات مردمی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: با توجه به اینکه طی سالهای اخیر، میزان اشتغال در بحث فضای مجازی بسیار بالا بوده است، بحران اینترنتی به وجود آمده مقطعی به نظر میرسد، اما واقعیت آن است که مسائل پیشآمده طی روزهای اخیر در حوزه اینترنت کشور یک زنگ خطر است برای فعالان مد و لباس که روی شبکههای اجتماعی خارجی در بحث تبلیغات حساب ویژه بازکردهاند.
افتخاری با اشاره به اینکه بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته ازجمله چین نیز از مدتهای پیش سایتهایی همچون گوگل، یوتیوب و فیس بوک را فیلتر کرده است اظهار داشت: نکته موجود در این بحث این است که اگر قرار است در کشور ما هرچند وقت یکبار چنین محدودیتهایی ایجاد شود، مسئولین امر باید به فکر گزینههای امنیتی جایگزین باشند و در صورت معرفی نمونههای پیشنهادی از سوی آنها، آحاد جامعه ازجمله فعالان مد و لباس کشور این فضاها را جدی بگیرند و در آنها هم فعالیت و ارتباطات خود را با مخاطبانشان حفظ کنند.
این مدرس دانشگاه به ایجاد اختلال درروند تبلیغات نمایشگاه بینالمللی پوشاک اشاره کرد و گفت: کمیته برگزاری نمایشگاه ایران مد 98 از چندی پیش بودجه تبلیغات در فضای مجازی را مشخص کرد و قصد آن را داشتیم که در روزهای اخیر تبلیغات را آغاز کنیم، اما مسائل پیشآمده اجرای این بخش مهم از نمایشگاه را به تأخیر انداخت.
افتخاری افزود: به هر روی راهاندازی و پشتیبانی قابلقبول از موتورهای جستجوگر ایرانی و پیامرسانهای قابلاعتماد یک ضرورت است و لازم است برای شرایط بحران به فکر ارتقای اپلیکیشنهای ایرانی باشیم.
او در خاتمه گفت: زنگ خطر برای تبلیغات فعالان مد و لباس از مسیر شبکههای اجتماعی به صدا درآمده و در صورت بازگشت مجدد شرایط اینترنتی به شکل سابق، لازم است این طیف از جامعه نیز مانند بسیاری دیگر از مردم در اسرع وقت به فکر مجهز کردن ارتباطات خود به گزینههای جایگزین باشند.