سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سومین همایش مد و پوشش اسلامی ایرانی با کسب مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای هماهنگی و برنامه ریزی برای ایجاد پایگاه اجتماعی جهت برگزاری هرچه باشکوهتر کارگاه های عفاف و حجاب آبان 96 در رشت و با هدف ایجاد بازار رقابتی، ایجاد فضای کسب و کار، درآمد زایی و آماده سازی زیرساختارهای جشنوارهای بومی و محلی برگزار شد.
همچنین در گزارش عملکرد این استان آمده است:
می توان به ملل و اقوام مختلف متناسب با وضعیت جغرافیایی خود دارای پوشش های متنوع و گوناگون بوده اند. طراحی این پوشش ها متناسب با هویت مردم منطقه و بیانگر پیشینه، موقعیت فرهنگی، مذهبی و اجتماعی افراد بود. در کشورهای مسلمان نیز اقوام مختلف با در نظر گرفتن قواعد اسلامی و نیز حفظ پوشش برگرفته از سنت و فرهنگی بومی خود، پوشش های نوین را برگزیده اند.
تشکیل کمپین مد و لباس استانی، ایجاد فضای تک قطبی به نفع موسسات و برگزاری باشکوهتر جشنواره های استانی از دیگر اهداف برپایی این رویداد عنوان شده است.
اما آنگونه که در گزارش عملکرد استان گیلان در زمینه پیشبرد اهداف قانون ساماندهی مد و لباس کشور آمده است، مهمترین مواردی که در دستور کار برگزار کنندگان این نمایشگاه قرار گرفته به شرح ذیل است:
1 - ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی - ایرانی
2 - هدفمند نمودن اندیشه های نو در راستای تحقق اهداف جامعه ایرانی و سوق دادن طراحان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه های اسلامی
3 - ارتقاء سطح علمی و عملی طراحان و شناخت مباحث علمی جدید در زمینه طراحی، دوخت پارچه و لباس
4 - ایجاد ارتباط طراحان با همدیگر و مراکز آموزشی و دانش آموختگان رشته های مرتبط با مراکز صنعتی، تولیدی و بازار در کشور
6 - زمینه سازی برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق
7 - ایجاد زمینه مناسب جهت معرفی طراحان جوان و ارتباط با جامعه و صنعت
8 - ارایه نمونه ها و طرحهای خلاق و ابتکاری در زمینه پوشاک مناسب جامعه
9 - زمینه سازی جهت کارآفرینی
مخاطبان :
متناسب با اهداف تدوین شده در جشنواره، مخاطبان را می توان به صورت زیر رتبه بندی نمود:
1 - دانشجویان و اساتید دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در رشته های هنر بویژه تکنولوژی طراحی دوخت، نساجی و طراحی پارجه و لباس
2 – مجلات و سایتها و خبرگزرایها
3 - متولیان امور فرهنگی در زمینه فرهنگسازی عفاف و حجاب
4 – تولید کنندگان و عرضه کنندگان صنعت پوشاک بانوان
5 - سازمانها و نهادهای مربوط به امور بازرگانی و تجارت و فرهنگی و نظارتی
6 - دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، آموزش و پرورش، هنرستانهای فنی و حرفه ای ، سازمان فنی و حرفه ای استان و آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش
7 – طراحان مد و پوشش ، آموزشگاههای طراحی دوخت و لباس
8 – اتحادیه های صنفی مرتبط
9 – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اماکن نیروی انتظامی
10 – اعضای کارگروه مد و پوشش اسلامی ایرانی
بخش های مسابقه سومین جشنوارهنیز به این شرح اعلام شد:
١ – پوشاک بانوان ( جوان و بزرگسال ) شامل :
الف : پوشاک اجتماعی ( چادر – پوشش سر – مانتو اجتماع – پوشاک های جدید غیر از مانتو )
ب : پوشاک مشاغل
٢ – پوشاک آقایان ( جوان و بزرگسال ) شامل :
الف : اجتماعی ( رسمی و غیر رسمی )
ب : مشاغل
٣ – لباس کودک و نوجوان شامل :
الف : اجتماعی