به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر دیروز ،در بازدید از اتاق وضعیت ستاد مردمی اربعین با حضور در جمع مدیران و دست‌اندرکاران اتاق وضعیت پس از استماع اظهارات حاج حسین یکتا نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین که به صورت آنلاین صورت گرفت، اظهارداشت: اساسا دنبال این هستیم که فرهنگ و هنر مردمی شود و عموم جوانان و نوجوانان ایرانی زیر این چتر قرار گیرند. یعنی ۹۹ درصد بچه‌های ایرانی با همین قرائت و نگاه جزو سپاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم هستند.

وی افزود: در نهادهای زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز این موضوع را دنبال می‌کنیم. از جمله حجت الاسلام سیدکمیل باقرزاده رایزن فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در لبنان که به اردوگاه‌های فلسطینی‌ها می‌رود و تلاش می‌کند فرهنگ ناب حسینی را گسترش دهد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نیروهای جوان و پرتلاشی مانند آقای باقرزاده برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در خارج از کشور انتخاب شده‌اند، افزود: رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور تلاش می‌کنند تا فرهنگ ناب حسینی را گسترش دهند و هر رو مشغول فعالیت هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به سازمان حج و زیارت از دیگر زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ اشاره کرد و گفت: ما در سازمان حج و زیارت نیز این نگاه را داریم و در این سازمان شورای اندیش‌ورزی تشکیل شده است.

اسماعیلی با دعوت از حسین یکتا (نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین) برای شرکت در نشست‌های شورای اندیش‌ورزی سازمان حج و زیارت به عنوان‌ عضو شورا اظهار داشت: باید تلاش کنیم تمام دوستان انقلابی در این نشست حاضر شوند تا در آنجا هم بتوانیم تحرکات لازم را داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر فعالیت‌های مهمی را در دست انجام داریم ان‌شاءالله تمامی هموطنان و زائران امام حسین (ع) که به سلامت از پیاده‌روی اربعین به کشور بازگردند جلساتی را درباره توفیقات این سفر معنوی برگزار خواهیم کرد.