به گزارش هنرآنلاین، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های ادبی «آئینه باران» که از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمیته امداد برگزار می‌شود، در تازه‌ترین رویدادهای خود میزبانی از ادب‌دوستانِ استان‌های هرمزگان، مرکزی و زنجان را بر عهده می‌گیرد.

نخستین کارگاه از سلسله کارگاه‌های «آئینه باران» هجدهم مرداد در استان خراسان جنوبی (شهر بیرجند) با تدریس دکتر سید احمد میرزاده برگزار شد. سرفصل‌های این کارگاه‌های یک روزه شعرسرایی، داستان و مبانی ادبیات کودک بود. همچنین در نشستی ادبی اعضای کانون پرورش بیرجند در حضور میرزاده به شعرخوانی و داستان‌خوانی پرداختند.

در دومین کارگاه «آئینه باران» حامد محقق و کبری بابایی در شهرهای بندرعباس و خمینی شهر (بشاگرد) درباره شعر و داستان برای مخاطبان تدریس می‌کنند. این کارگاه چهار روزه از ۲۴  تا ۲۷ مرداد ماه با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) برگزار می‌شود.

یوسف قوجق در کارگاه داستان و بابک نیک‌طلب در کارگاه شعر شهر خمینِ استان مرکزی تدریس می‌کنند. این کارگاه‌ها به ترتیب ۲۴ و ۲۵ مرداد ماه برگزار می‌شوند.

همچنین پنجم شهریور ماه نیز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کارگاه داستان با تدریس مجید ملامحمدی در زنجان برگزار می‌شود.

کودکان و نوجوانان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابداران و  نویسندگان و شاعران این استان‌ها می‌توانند در این کارگاه‌ها شرکت کنند.