به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، مروری بر کتاب "عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست" و گپ و گفت پیرامون سوگ و فقدان، دوشنبه 5 اسفند ساعت ۱۸ در شهر کتاب الف برگزار میشود.
در این نشست سیدمهدی یوسفی جامعهشناس، سعید صدقی روانشناس و سیدهسارا ضرغامی و آرزو مومیوند مترجمان اثر حضور دارند.
از دست دادن عزیزان، فقدان و رویارویی با آن، از مسایلی است که خواه ناخواه با آن درگیر میشویم. هر چند گاه حجم این فقدان و اندوه، میتواند چنان گسترده باشد که به یک فقدان و سوگ جمعی بدل شود اما باز مواجه فردی با آن و عبور از سوگ مسئله مهمی است.
کتاب حاضر که توسط نشر میلکان منتشر شده، تجربیات شخصی مگان دیواین، پس از درگذشت ناگهانی همسرش است. نویسنده که خود سالها به عنوان درمانگر فعالیت داشته و در حل مشکلات دیگران کمک میکرد، متوجه میشود تمام راهنمایی و نصایح در سوگ و فقدان کارآمد نیست. او شیوه صحیح عبور فردی از سوگ و دیگرانی که در کنار شخص سوگوار هستند را به چالش میکشد.
کتاب "عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست" دیدگاههای متفاوتی ارائه میکند و مخاطب را تشویق میکند در ارتباط با عشق، فقدان، دلشکستگی و جامعه تجدید نظر کند.
شهرکتاب الف واقع در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان الف، نبش کوچه سوم پذیرای شما علاقهمندان خواهد بود. شرکت برای عموم علاقهمندان آزاد است.
انتشار کتاب "راهنمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران"
کتاب "راهنمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران" به همت کانون استان تهران سال 98 به چاپ رسید و در مدارس، مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان تهران و بخش عمده ای از مراکز فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان توزیع شد.
این کتاب که زیر نظر شورای سیاستگذاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در 5 بخش تالیف شده است؛ کودکان، نوجوانان و والدین آنها را با فعالیتهایی که در مراکز استان تهران مشغول به کار هستند، آشنا میکند. بخش اول کتاب به توضیحاتی در رابطه با ماهیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربیان و کارشناسان مراکز و مهارت های ایشان و آموزش های در نظر گرفته شده برای اعضا می پردازد.
در بخش دوم با عنوان "یافتن، شناختن، ساختن" اعضای کانون مطلع می شوند که چگونه میتوانند اوقات خود را با برنامههایی چون قصهگویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، بحثهای آزاد، معرفی وقایع و شخصیتها، معرفی سرزمین، نشریهنگاری، تحقیق و پژوهش، مسابقات فردی و گروهی، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم، سرودخوانی، آشنایی با قرآن، احادیث و احکام، فعالیتهای علمی، اردو، سفالگری، نقاشی، خوشنویسی، نمایش خلاق، نمایش عروسکی، کارگاه های نوشتن خلاق، شعر، داستان، موسیقی و ... به صورت مفیدتر پر کنند و در انجمنهای تخصصی نجوم، ادبیات، نمایش و نقاشی حضور جدی داشته باشند.
کتاب مذکور در بخش سوم که "علم، هنر، اندیشه" نام دارد برخی مراکز کانون استان تهران را که به صورت تخصصی اقداماتی را در دستور کار خود قرار دادهاند معرفی میکند. برای مثال مراکز شماره 11، 20، 21، 24 و 40 با عنوان فراگیر علاوه بر اعضای عادی؛ تمهیداتی اندیشیده است تا کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه (نابینایان، ناشنوایان، معلولان جسمی و حرکتی و...) نیز بتوانند از امکانات کانون بهرهمند شوند. همچنین از دیگر مراکزی می گوید که به شکل حرفهایتری به شاخههای علمی، تخصصی و هنری پرداختهاند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران 68 مرکز فعال فرهنگی هنری دارد که در بخش چهارم کتاب نشانی و اطلاعات مربوط به هر مرکز با ذکر جزییات قید شده است.
بخشی از موفقیتهای اعضای کودک و نوجوان مراکز استان تهران نیز در فصل پنجم ذکر شده و صحه بر افتخاراتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به همت تلاش مربیان و مسئولانش تا امروز به ارمغان آوردهاند.