به گزارش هنرآنلاین، جشن دوازدهمین سالگرد تأسیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت شامگاه روز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان عرصه‌های مختلف برگزار شد.

سید عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در ابتدای این برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان درگذشته و دوازدهمین سالگرد تأسیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت توضیح داد: انتظار ما در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که بودجه این مؤسسه را افزایش دهند. ما هشت ماه است به دلیل دریافت کمک از رئیس جمهور شهید دیگر موفق به دریافت بودجه از نهادهای دیگر نشدیم و این موضوع بسیار مهمی است که امیدوارم شما در دوره جدید به این موضوع توجه کنید.

موسسه1

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پس از صحبت‌های عظیمی بیان کرد: خیلی خوشحالم امشب در جمع شما هنرمندان هستم و این توفیقی است که یک بار دیگر شما هنرمندان را می بی نم. اگرچه فرصت کوتاهی برای دیدار شما دارم اما در این چند دقیقه کوتاه مزاحم شما هستم و می‌خواهم بگویم ایران عزیز که چندین هزار سال از عمر حیات تاریخی آن می‌گذرد در مرزهای جغرافیایی نمی گنجد پس آنچه ایران عزیز را نگه داشته تاریخ و فرهنگ این سرزمین بوده که به این اعتبار زنده ایم. وقتی چنین نگاهی به ایران و ایرانیت خودمان داریم طبیعتاً عزیزان هنرمند ما تاج سر ما هستند و همه موظف به حمایت از این عزیزان هستیم.

وی با بیان اینکه هنرمندان قلب سرزمین ما هستند، افزود: امیدواریم در دوره دومی که توفیق حضور در محضر شما را دارم از تجربیات دوره اول بیاموزم و ضعف‌های خودم را بدانم و به قدرت‌هایم بیفزایم و ایران عزیز پاینده باشد.

موسسه

عباس جهانگیریان نویسنده و پژوهشگر عرصه تئاتر و ادبیات هم در بخش دیگری از برنامه با قرائت متنی به طرح نکاتی درباره برخی از مطالبات هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر پرداخت.

توجه بیشتر دولتمردان برای جلوگیری از کارشکنی احتمالی پیش روی فعالیت‌های مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در حوزه‌های رفاهی و آسایش اهالی فرهنگ و هنر، افزایش ردیف بودجه مؤسسه هنرمندان پیشکسوت متناسب با شأن و منزلت هنرمندان، توجه رئیس جمهور به هنرمندان و اهالی فرهنگ به عنوان یک ظرفیت مهم ملی در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، مورد مشاوره قرار گرفتن هنرمندان عضو مؤسسه برای اهداف مهم اجتماعی و فرهنگی، ارتقا جایگاه حقوقی مؤسسه به یک بنیاد ملی و استمرار سیاست‌های تکریم از هنرمندان از جمله نکاتی بود که در این متن به آن اشاره شد.

پس از این بخش از سوی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در حضور محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد، داریوش ارجمند، حمید شاه آبادی، احمد مسجدجامعی، سید محمد حسینی و تعدادی دیگر تابلو فرش نفیسی به سید عباس صالحی اهدا شد.

در بخش بعدی برنامه فرج علیپور از هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی لرستان قطعاتی را برای مهمانان حاضر در برنامه اجرا کرد.

تجلیل از فعالان عرصه رسانه و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت نیز بخش دیگری از مراسم دوازده سالگی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بود.

موسسه2

ندا آل طیب از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مینا آتشی از خبرگزاری صبا، مرضیه سلیمانی و علیرضا سعیدی از خبرگزاری مهر از جمله خبرنگارانی بودند که در جشن دوازده سالگی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت مورد قدردانی قرار گرفتند.

فریدون شهبازیان آهنگساز پیشگام و رهبر ارکستر، شفیع خالدی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی کردستان، امیر صادقی شاهنامه‌پژوه و شاعر نیز از جمله هنرمندانی بودند که در این برنامه از آنها قدردانی شد.

فرزند شهید رجایی، محمد ساربان، رضا بابک، بهزاد فراهانی، احترام برومند، ناصر آقایی، علی پویان، جشمید جهان زاده، فرزانه نشاط خواه، حسین پرستار، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، نظام الدین کیایی، فریده سپاه منصور، عباس خلج، بهروز کریمی، عباس جهانگیریان، کریم قربانی، حسین بهروزی نیا، داوود فتحعلی‌بیگی، اسماعیل محرابی، عنایت بخشی، منوچهر آذری، محمدعلی بندی اسدی، حمزه اولیا زاده، امیرحسین سمیعی، بیژن بیژنی، هرمز سیرتی، سعید امیر سلیمانی، محمد موسوی، اکبر زنجانپور، نصرالله قادری، شهلا میلانی، مجید قناد، محمد شیری، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، فریدون شهبازیان، وحید موساییان، احمد عربانی، فرج علیپور، سعید ثابت، هادی منتظری، احمد مسجدجامعی، مینا افتاده، حسن ریاحی، غلامرضا موسوی، سید محمد حسینی، حمید شاه آبادی، علی اصغر کاراندیش، سید محمد میرزمانی، محمدمهدی افضلی، اصغر همت، منصور خلج و تعدادی دیگر از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.