گروه تئاتر هنرآنلاین،سعید نفیسی‌پور، بازیگر نمایش «ژینوساید» در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین با اشاره بر اینکه فردیت ما در اجتماع شکل گرفته، بیان کرد: براین باورم که اثری همچون «ژینوساید» یک دغدغه انسانی را بیان می‌کند که می‌توان به شیوه‌ها و روش‌های گوناگون آن‌را اجرا کرد.

او افزود: شیوه اجرایی که در ایران نمایش مورد استفاده نویسنده و کارگردان اثر قرار گرفته است کمی متفاوت با سایر نمایش‌هاست؛ به دلیل آنکه این اثر بیش از این یک مونولوگ مردانه بود و یک مرد روایت گر داستان خود است، داستان او از زمانی شروع خواهد شد که مرد فرزند خود را از دست داده و به دنبال استخوان‌های او می‌گردد تا او را به شیوه خود به دنیا بیاورد. «ژینوساید» تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در عصر تمدن، تکنولوژی و پیشرفت حذف و کشته شدن عده‌ایی انسان براساس تبعیض‌های قومی، مذهبی، نژادی و... باهردیدگاه انسانی را بیان کند و بلند فریاد بزند که باید بایکدیگر دوست و صمیمی باشیم.

نفیسی1

این بازیگر تئاتر با تاکید براینکه قطعا نویسندگان و کارگردانان ایرانی درام‌های اجتماعی بسیار موفقی خلق کرده‌اند؛ عنوان کرد: درحال حاضر متاسفانه مدام شاهد این موضوع هستیم که قدرت‌های بزرگ دنیا مدام به یکدیگر چنگ و دندان نشان می‌دهند و گویا به هیچ عنوان راه گفت وگوی سالم را بلد نیستند. از سوریه، عراق، افغنستان، فلسطین و غزه تا جنگ روسیه و اوکرایین همه و همه نشان می‌دهد که در این برهه زمانی بهترین اتفاق روی صحنه این چنین آثار و یا بازی در اینگونه نمایش‌هاست.

او در رابطه با محتوای این روزهای تئاتر ایران گفت: بر این باورم که ذات هنر این موضوع را می‌طلبد که به روابط اجتماعی و خانوادگی رسوخ کند زیرا اغلب ما اعم از قشر بازیگر و هنرمند و حتی مردم عادی به نوعی درگیر آن داستان و روایت می‌شویم و با آن هم‌ذات پنداری خواهیم کرد وچه بسا دوستانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تا بتوانند تماشاگر عام را به سالن‌های نمایش بیاورند بدون آنکه ابزاری همانند بازیگرچهره برای آنها وجود داشته باشد، بدین معنا که متن و اثر کارگردان تا حدی قوی و تاثیرگذار است که مخاطب تنها برای تماشای یک اثر واقعی تئاتر به سالن نمایش آمده است.

نفیسی2

سعید نفیسی‌پور، بازیگر نمایش «ژینوساید» ابراز داشت: باتوجه به مشقات وسختی های کار در ایران که همه شاهد آنها هستیم، برای تمامی کسانی که در عرصه تئاتر این روزها فعالیت می‌کنند و حقیقتا از جان خود مایه می‌گذارند صمیمانه آرزوی سلامتی و موفقیت‌های بسیار بزرگی دارم.

نمایش «ژینوساید» به نویسندگی و کارگردانی محسن عظیمی تا دوم مهرماه، هرشب ساعت 20 در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.