به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود: در طول این سه سال دوره خیلی خوبی رقم‌ خورد و شاهد رضایت هنرمندان و اهالی فرهنگ از خدمات صندوق هنر هستیم.

اسماعیلی تصریح کرد: صندوق هنر نقطه امید بسیاری از پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و هنر است که شرایط توانایی کاری ندارند و در سن بالا هستند، همچنین  صندوق اعتباری هنر هم از چهره‌ها و‌ هم‌ از عموم جامعه هنری حمایت کرده  است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در این دوره پالایش و افزایش قابل توجهی در مدیریت اعضای صندوق اتفاق افتاد و‌ مشکلاتی که در عضویت وجود داشت  پالایش و مدیریت شد و به سازوکار دقیقی رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد:  بنده اظهار رضایتمندی خود را از عملکرد همکاران در صندوق اعتباری هنر ابراز می‌کنم و امیدوارم اهالی فرهنگ و هنر به‌عنوان صاحبان اصلی این کار فضای مطلوب‌تری را از حیث دریافت خدمات تجربه کنند.

وزیر1

سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در ادامه گفت: ما در بیش از ۲۸ طرح در سه حوزه حمایت، خدمات و توانمند سازی در حال ارائه‌ خدمات به اهالی فرهنگ و هنر هستیم.

پوراحمدی افزود: در ۳ سال گذشته تحولات بزرگی در صندوق اعتباری هنر اتفاق افتاده است این مهم جز با نگاه و‌ نگرش دولت مردمی در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر امکان تحقق نداشت.

پوراحمدی با تاکید بر این نکته ادامه داد: شهید رئیسی از روز اول دولت سیزدهم نگاه فرهنگی، عدالت فرهنگی و حکایت از فعالان فرهنگ و هنر بود که اولین دستورها را هم در حوزه تخصیص معیشت برای هنرمندان بود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: قطعا دستورهای شهید رئیسی اگر وزیری مانند آقای اسماعیلی نبود در پیچ‌وخم‌های اجرایی شدن باقی بماند و محقق نشود.

وی افزود: پیگیری‌ جسارت و شجاعت وصف ناپذیر دکتر اسماعیلی باعث شد که فصل درخشانی در حوزه حمایت از اهالی فرهنگ و هنر شکل گیرد.

پوراحمدی تصریح کرد: اعضای هیئت امنای صندوق همواره حامی حرکت‌های صندوق بودند و این همراهی باعث شد با قدرت حرکت کنیم.