ولی الله بیاتی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هنرآنلاین درباره عملکرد فرهنگی و هنری دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم در برای تحقق مطالبات فرهنگی اقداماتی بسیار اساسی انجام داد و توانست در جهت توصیه‌های مقام معظم رهبری به نتایج خوبی برسد. در همین راستا دو درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به کارهای فرهنگی اختصاص داده شد که این امر اقدام ارزشمندی محسوب می‌شود که توانست منابع برای تحقق اهداف فرهنگی را تامین کند.

بیاتی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر این دیدارهای مردمی رئیسی جمهور و هیئت، یک اقدام فرهنگی ارزشمند بود. بر اساس آمار چهل دیدار در 25 استان صورت گرفت که در این دیدارها از هنرمندان استانی و محلی هم تجلیل به عمل آمد. ضمنا برخی مجتمع‌های فرهنگی در 26 استان در شهرهایی مثل ارومیه، اراک، ساری و یاسوج تکمیل شد. همچنین بیش از 14 هزار مجتمع فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف تکمیل شد.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان افزود: اقدامات دولت در جهت بهبود قیمت کاغذ هم قابل توجه بود. جایی که ارز برای واردات کاغذ اختصاص داده شد که اقدام ارزنده‌ای محسوب می‌شود.  در ادامه در جهت آموزش‌های فرهنگی و هنری، در نظر گرفتن تسهیلات برای هنرمندان، ارتباطات فرهنگی با کشورهای دیگر از جمله اتریش، رومانی، پاکستان، تاجیکستان و هند، اقدامات بسیار خوبی انجام شد که قابل تقدیر است.

ولی‌الله بیاتی در پایان عنوان کرد: قرارگاه فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی، تاسیس هنرستان، شورای عالی سینما دیگر کارهای مثبت دولت سیزدهم برای فرهنگ و هنر بود. در یک جمع‌بندی میتوان گفت، دولت سیزدهم در مجموع علمکرد مثبتی داشت اما فرصت نکرد که اقدامات خود را تکمیل کند. دولت چهاردهم هم باید رویکرد فرهنگی داشته باشد، زیرا بنیه و اساس جامعه ما بر اساس فرهنگ بنا می‌شود. اگر در جامعه فرهنگ دینی و اسلامی آسیب ببیند، کار سخت می‌شود. باید برای فرهنگ هزینه کرد و متولی خاصی برای آن در نظر گرفت. در حال حاضر بیش از هفتاد دستگاه در کشور کار فرهنگی می‌کنند اما این کار فرهنگی خروجی قابل توجهی ندارد. ما باید برای پروژه‌های عمرانی هم پیوست فرهنگی در نظر بگیریم.