اعظم بروجردی نمایشنامه‌نویس، مدیر فرهنگی و کارگردان تئاتر، در گفت‌و گو با هنرآنلاین در پاسخ به این سؤال که انگیزه شما از حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چه بود، گفت: من عضوی از این جامعه هستم و رأی دادن بخشی از حقوق شهروندی من است. حق من است که رأی بدهم و انتخاب کنم. برای پاسداشت از حق‌ و حقوق خود در انتخابات شرکت می کنم.

این هنرمند با براهمیت شمردن علم و آگاهی در مقاطع حساس جامعه بیان کرد: ما باید به این حد از دانش رسیده باشیم تا بتوانیم، دوست و دشمن خود را تشخیص دهیم. باید بدانیم در شرایط حساس کشور چه عکس‌العملی داشته باشیم؛ درعین‌حال هنرمندان به‌ عنوان الگو نقش مهمی در زمینه هدایت‌گری جامعه دارند. اینکه جامعه را به سمت امنیت و استقلال سوق دهند .

وی در ادامه گفت: اگر هنرمندان با عشق وارد عرصه هنر شده‌اند و نگاه معیشتی به این حرفه نداشته باشند درحقیقت رویکرد و نگاهشان به مسائل انسانی خواهد بود و نسبت به کشورشان تعصب‌ خواهند داشت، یعنی اگر هنرمند به این واقعیت برسد، به‌راحتی می‌تواند، خود را از بند اسارت رها کند.

بروجردی در ادامه اظهار کرد: هنرمند باید به یک خودشناسی برسد. به دلیل موقعیت حساس هنرمندان گاهی در شرایطی قرار می‌گیرند که شاید برای آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است اینکه هنرمند هنرش در حاشیه دیده شدن تجلی می‌کند و این نیاز یک هنرمند است و یا اینکه هنرمند به دنبال شهرت و یا ثروت باشد این بخشی از هر حرفه‌ای است که برای دوام هنرشان به آن تکیه می‌کنند اما قبل از همه این‌ها باید بدانند که نقش مهمی در اثرگذاری اجتماعی دارند و همچون پلی بین مردم و دولت می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. این نقش‌آفرینی درعین‌حال می‌تواند بازتاب دهند درد و رنج مردم باشد.

این کارگردان در خصوص ویژگی‌های مدیران آینده گفت: سه ویژگی اصلی که بر هر مدیری لازم است یکی استقلال ایران و تمامیت ارضی و دوم توجه به امنیت و رفاه مردم است و در آخر  توجه به قربه الی الله است اینکه خدمت تنها برای مردم تعریف نمی‌شود بلکه در مرتبه بالاتر رضای خدا را  در نظر داشته باشد و خود را در محراب خدا ببیند.

وی  بااهمیت خواندن مشارکت مردمی در انتخابات اذعان کرد: بابت درصد پایین مشارکت در دوره اول انتخابات متأسف شده ام، فکر می‌کنم این به دلیل زمان کم و ضرب العجلی شدن انتخابات بود که به دنبال آن مشارکت افت کرد و درعین‌حال در روستاها و شهرها تبلیغات به‌ درستی انجام نشد و امیدواریم که در آینده مشارکت بالاتر برود.

این نمایشنامه‌نویس با اشاره به مناظره‌ها در صداوسیما گفت: فضای بحث و مناظره در تلویزیون قابل‌ قبول بود هرچند که فرصت آن‌چنانی برای رصد آن نداشتم اما تلویزیون درگاه مناسبی برای آگاهی بخشی و تبلیغات در ابعاد وسیع است؛ ضمن آنکه فضای مجازی هم کمک‌ کننده تلویزیون در این مسیر است.