محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: فقدان بزرگ آیت الله رئیسی را باید به اصحاب فرهنگ و هنر تسلیت گفت، چراکه روندی که شهید آیت الله رئیسی در عرصه فرهنگ و هنر آغاز و گشایش‌هایی که ایجاد کرد، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تلاش‌های رئیس جمهور شهید کشور که در راستای تقویت زیرساخت‌های این حوزه صورت گرفت، عنوان کرد: در دولت ایشان در حوزه زیرساخت‌های سازمانی و سازه‌های برنامه‌های هنری همچون سالن‌های سینما و تئاتر گام‌های موثری برداشته شد و ایشان نسبت به کارها توجه محتوایی داشت.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت الله رئیسی پس از چندین دهه اولین رئیس جمهوری بود که اولین جلسه دیدار با هنرمندان را در موزه هنرهای معاصر برگزار کرد، اظهار کرد: او در آن جلسه درد و دل هنرمندان را شنید و بعدها این جلسات ادامه پیدا کرد؛ این عملکرد بیانگر آن است که می‌توان یک رئیس جمهور فعالِ پرتلاش و با اخلاص بود و خود را هنرمندانه در دل هنرمندان جا کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: جمعیتی که برای مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور شهید حضور پیدا کردند، حکایت از آن دارد که مردم و هنرمندان ممکن است انتقادهایی هم  داشته باشند، اما قیمت و قدر فضیلت‌هایی همچون اخلاص، تلاش و صدق را می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه طی این سه سال تعداد سالن‌های آمفی تئاتر و سالن‌های سینما افزایش یافت، گفت: شورای هنر در دوره ایشان مجددا احیا شد و به صورت منظم 33 جلسه را برگزار کرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی طلب می‌کردیم تا گام‌های بهتری را برداریم با ریاست ایشان بر شورای عالی انقلاب فرهنگی محقق می‌شد. همچنین آموزش رایگان هنر در مناطق مختلف کشور به یکصد هزار نفر و برداشته شدن موانع کار از سر راه موسسات فرهنگی و هنری از جمله برکات حضور آیت الله رئیسی بود و پروژه‌های نیمه تمام بسیاری دراین دوره به پایان رسید.