به‌گزارش هنرآنلاین،  جشنواره بین‌المللی اسکار کوالیفای New Orleans ، به‌زودی میزبان فیلم کوتاه «قوتار» (Recurrences) به‌کارگردانی علی علیزاده و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران، خواهد بود. این فیلم با حضور در این جشنواره پنجمین حضور خود در جشنواره‌های اسکارکوالیفای (Academy Award ® Qualifying) را تجربه می‌کند.

جشنواره فیلم نیواورلئان (New Orleans Film Festival) یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های فیلم در جنوب شرقی آمریکا و مورد تایید آکادمی اسکار است که 17 تا 22 اکتبر برگزار می‌شود.

شایان ذکر است این فیلم کوتاه به‌تازگی در جشنواره بین‌المللی فیلم Bolton ، که دارای اعتبار از BAFTA و BIFA است، به‌نمایش درآمده و پس از این در جشنواره بین‌المللی اسکار کوالیفای AFI FEST ، که همچنین یک جشنواره مقدماتی BIFA و BAFTA برای فیلم کوتاه است، نیز از 23 تا 27 اکتبر روی پرده خواهد رفت.

گفتنی است «قوتار» در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سه بخش نامزد دریافت جایزه شد و جایزه ویژه هیأت داوران را در بخش ملی و جایزه بزرگ این دوره از جشنواره در بخش بین‌الملل دریافت کرد و به بخش فیلم کوتاه اسکار 2025 راه یافت. این فیلم در سی‌و‌هشتمین جشنواره فرایبورگ سوئیس (Fribourg International Film Festival)، سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز و چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه Bengaluru ، نیز حضور داشته است.

پخش بین‌المللی این فیلم برعهده کارگردان، با مشاوره نشاط باقری و امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران است.