به گزارش هنرآنلاین،فیلم کوتاه «سیزده سالگی» به کارگردانی و نویسندگی محمد اسفندیاری و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر با حضور در دو بخش مسابقه اصلی و بخش کتاب و سینما چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راهی پردیس سینمایی ملت می‌شود. 

این فیلم کوتاه بر اساس کتاب «باران گرفته است» نوشته احمد یوسف‌زاده ساخته شده و روایتی از دهه چهل ایران را به تصویر می‌کشد.

«سیزده سالگی» برشی از حال و روز ایران در اواخر دهه چهل را روایت می‌کند و در این اثر تلاش شده تا سینمای آن دوران برای مخاطب به درستی تداعی شود.

این فیلم کوتاه اولین اکران خود را در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تجربه می‌کند و جمعه ۲۷ مهرماه در پردیس سینمایی ملت روی پرده می‌رود و با نزدیک شدن به آغاز جشنواره از پوستر رسمی این اثر رونمایی شد.

فیلم کوتاه «سیزده سالگی» دومین همکاری محمد اسفندیاری و مهدی مطهر پس از فیلم کوتاه «قضاوت» است که در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت توانست تندیس جایزه ویژه بخش آثار کوتاه داخلی را از آن خود کند.

ابوالفضل آیینه نگینی، حسین شمس‌الدینی، امیرعلی عوض‌زاده، یاسین شمس‌الدینی، سیدعلی آقاملایی، محمد امیرشکاری و نیما امان‌اللهی بازیگران نوجوان و ابراهیم لشکری، رضا پاکبین، قاسم مهدی‌پور و عظیم امان‌اللهی بازیگران بزرگسال «سیزده سالگی» هستند.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از تهیه‌کننده: مهدی مطهر، نویسنده و کارگردان: محمد اسفندیاری، مجری طرح: اکبر کاظمی، مدیر برنامه ریزی: سید بهنام حسینی، دستیار کارگردان: مهدی آقابابایی، مدیر تدارکات: علیرضا یاراحمدی، مدیر تصویربرداری: عارف نامور، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه و لباس: علی سنگینی، تدوین: محمد حسین حیدری، صداگذاری: محمد حسین ابراهیمی، صدابردار: داود قلی پور، موسیقی: بهنام شجاعی راد، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: محمد کشاورز، اصلاح رنگ: یحیی محمد علیی، عکاس: زهیر مقدسی.