به‌گزارش هنرآنلاین، سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی اسکار کوالیفای AFI FEST ، میزبان فیلم کوتاه «قوتار» (Recurrences) به‌کارگردانی علی علیزاده و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران، خواهد بود. این فیلم محصول انجمن سینمای جوانان ایران است و در سال 1401 ساخته شده است و با حضور در این جشنواره چهارمین حضور خود در جشنواره‌های اسکارکوالیفای (Academy Award ® Qualifying) را تجربه می‌کند.

جشنواره بین‌المللی اسکار کوالیفای AFI FEST ، شاخص‌ترین فیلم‌های سال را برمی‌گزیند و داستان‌های دگرگون‌کننده از هنرمندان پیشگام را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره با ارائه آثار بین‌المللی از فیلم‌سازان نوظهور، ویترین‌های جهانی از فیلم‌های استادان بزرگ، ادای احترام و مراسم فرش قرمز، بهترین‌های سینمای جهان را در شهر لس‌آنجلس، پایتخت سینمای جهان گرد هم می آورد. AFI FEST همچنین یک جشنواره مقدماتی BIFA و BAFTA برای فیلم کوتاه است.

AFI FEST 2024 از 23 تا 27 اکتبر با نمایش و رویدادهای حضوری در لس آنجلس، کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است این فیلم کوتاه هم‌اکنون در جشنواره بین‌المللی فیلم Bolton ، به‌نمایش درآمده  است. جشنواره بین‌المللی فیلم بولتون بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه در شمال غربی انگلستان و در میان 10 جشنواره فیلم کوتاه برتر انگلستان است. این جشنواره که در منچستر برگزار می‌شود، دارای اعتبار از BAFTA و BIFA است.

همچنین «قوتار» در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سه بخش نامزد دریافت جایزه شد و جایزه ویژه هیأت داوران را در بخش ملی و جایزه بزرگ این دوره از جشنواره در بخش بین‌الملل دریافت کرد و به بخش فیلم کوتاه اسکار 2025 راه یافت. این فیلم در سی‌و‌هشتمین جشنواره فرایبورگ سوئیس (Fribourg International Film Festival)، سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز و چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه Bengaluru ، نیز حضور داشته است.

پخش بین‌المللی این فیلم برعهده کارگردان، با مشاوره نشاط باقری و امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران است.