به گزارش هنرآنلاین، بازدید و آشنایی با کارگاه عروسک‌سازی، کارگاه آموزش فیلم‌سازی با موبایل و کارگاه نوا و صدا با ابزار ساده در ساخت پادکست، پخش انیمیشن، معرفی تولیدات سرگرمی کانون و تماشای تئاتر از جمله برنامه‌هایی است که برای هفته ملی کودک تدارک دیده شده است.

کارگاه عروسک‌سازی از سوی هدی اثنی‌عشری، کارگاه آموزش فیلم‌سازی با موبایل از سوی لیلا میرهادی و کارگاه نوا و صدا با ابزار ساده در ساخت پادکست از سوی امیرحسین رحمانی برگزار می‌شود.

کانون2

همچنین انیمیشن‌های «ده سالگی»، «سمپاش»، «جایگزین»، «عروسی عروسی» و «کشاورز و ربات» در این هفته نمایش داده خواهد شد.

در نخستین روز از هفته ملی کودک، با شعار «برای کودکان، برای آینده» به یاد کودکان غزه برنامه‌های متنوعی با حضور دانش‌آموزان مدارس برگزار شد.

پخش انیمیشن «ده سالگی» با حضور فاطمه جعفری کارگردان این اثر و هم‌چنین برپایی کارگاه نوا و صدا با ابزار ساده در ساخت پادکست از سوی امیرحسین رحمانی از جمله این برنامه‌ها بود.

در این کارگاه، تئوری صدابرداری برای بهبود استفاده از گوینده و موسیقی در ضبط بهتر پادکست با استفاده از نرم‌افزار ساده و کاربردی، نکته‌هایی بهتر ضبط‌کردن و اجرای صحیح و استفاده‌ درست از موسیقی و افکت‌های موسیقیایی و غیرموسیقیایی در متن پادکست و استفاده‌ صحیح از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، آموزش داده شد.

کانون1

همچنین آموزش ساخت پادکست، با نرم‌افزار ساده و کاربردی و استفاده از روش‌های نوین در بهره‌برداری فنی از نرم‌افزار ساده صدابرداری برای استفاده نوجوانان و رفع اشکال از خطاهای صدابرداری در ضبط پادکست  و آموزش نظری و عملی ساخت پادکست در روزهای آینده در سینما تئاتر کانون از سوی رحمانی تدریس خواهد شد.

برگزاری مسابقه برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌هایی بود که در روز اول هفته ملی کودک برگزار و به برندگان نیز جوایزی از محصولات کانون اهدا شد.

برنامه‌های سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹ تا ۱۱ در مجتمع شهید ملک شامران کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی(وزرا) برگزار خواهد شد.