به گزارش هنرآنلاین، شیرین سوهانی و حسین ملایمی کارگردان‌های این اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان «شارجه» امارات متحده، حضور دارند و با شرکت در نشست پرسش و پاسخ، با منتقدان گفت‌وگو خواهند داشت.

«در سایه سرو» انیمیشن کوتاه و موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاکنون ۱۷ جایزه بین‌المللی را در کارنامه خود ثبت کرده که کسب سه جایزه آن از جشنواره‌های مورد تایید اسکار بوده است.

این انیمیشن کانون در نیمه نخست سال جاری توانسته در بیش از چهل جشنواره معتبر بین‌المللی حضور داشته باشد و جوایزی را کسب کند.

از تازه‌ترین حضورهای بین‌المللی این فیلم می‌توان به جشنواره بین‌المللی فیلم «ادمونتون» کانادا، جشنواره بین‌المللی فیلم «سدیسیکورتو» ایتالیا، جشنواره بین‌المللی انیمیشن «وارنا» بلغارستان، جشنواره بین‌المللی فیلم «انیمار» ایتالیا، جشنواره بین‌المللی «والدرنو سینما» ایتالیا، جشنواره «انیمافست» آذربایجان و... اشاره کرد.

 

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان «شارجه» (SIFF) در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد که هدف آن افزایش سواد رسانه‌ای، پرورش خلاقیت و نمایش بهترین‌ها در زمینه فیلم‌سازی، توسط و درباره کودکان و نوجوانان است.

یازدهمین دوره این جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۳(۶ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۴) در شهر شارجه امارات برگزار می‌شود.