به گزارش هنرآنلاین، این جشنواره که بزرگترین جشنواره صلح در جهان است در روز ۲۱ سپتامبر، روز صلح سازمان ملل در شهر تورنتو برگزار شد و «جنگ و صلح» بهترین فیلم‌کوتاه انتخاب شد.

جشنواره International peace festival که از بزرگترین جشنواره و فستیوال های فیلم صلح در جهان است،  با مشارکت UN Habitat در مرکز شهر تورنتو برگزار شد و بخشی از جشن جهانی روز صلح هم با پخش زنده در شهرهای بزرگ سراسر جهان در (unite4peace.live) همراه بود. در این جشنواره گروهای موسیقی تئاتر، هنرهای نمایشی و تجسمی از سراسر جهان با هم به رقابت پرداختند و بسیاری از مشاهیر هنر، سینما ،تئاتر، عکاسی، نقاشی و سیاسی به عنوان مهمان ویژه در جشنواره حضور داشتند.

گفتنی است فیلم کوتاه «جنگ و صلح» پیش از این افتخارات دیگری نیز رکسب کند که برخهی از آن عبات است از: بهترین فیلم آسیایی جشنواره absurd film festival، کسب دو جایزه بزرگ بهترین فیلم بین المللی و بهترین فیلم جشنواره از monza film festival ، کسب نشان افتخار جشنواره و همینطور مجسمه طلایی از جشنواره Athens International Film، کسب نشان افتخار از جشنواره flight deck film festival، کسب نشان افتخار از جشنواره best International Film Festiva ، عنوان فینالیست در جشنواره prisma rome festival film رم ایتالیا.

داستان این فیلم کوتاه درباره دو سرباز است که یکدیگر را نمی‌شناسند و از میدان جنگ دور هستند و قصد کشتن یکدیگر را دارند اما موفق نمی‌شوند اما با قرار گرفتن در موقعیتی خاص به ویژگی‌های انسانی خود پی می‌برند.