به گزارش هنرآنلاین، سوگول خالقی مدیر آکادمی کیمیایی در ابتدای مراسم با تشکر از حضور مخاطبان گفت: این فیلم حدود ۱۲ سال پیش ساخته شده است جای آقای کیمیایی در میان ما خالیست که ای کاش بودند اما متاسفانه به دلایلی نتوانستند تشریف بیاورند. خیلی ممنونم از آقای صالح دلدم که جسور هستند و با پشتکاری که دارند توانستند  بالاخره بعد از چند سال مجوز این فیلم  را بگیرند.

صالح دلدم کارگردان و تهیه کننده فیلم پس از خوش آمد گویی به حضار با ابراز تاسف  از کارگرانی که  در معدن طبس جان خود را از دست دادند  گفت: امیدوارم که زندگی و تلاشهای  کارگران کشورمان  راهی به پرده سینما پیدا کنند چرا که جایشان روی پرده سینمای ایران بسیار خالی است.

وی در ادامه افزود: در رابطه با «آکادمی کیمیایی» باید بگویم که اگر سوگل خالقی نبود این فیلم ساخته نمی‌شد. ایشان اسفند ۹۱ از من خواست که فیلمی از جشن کارگاهی که استاد کیمیایی برگزار می‌کردند تهیه کنم و همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و بدون هیچ سناریو و فیلمنامه‌ای صرفاً با دوربین، فیلمبردار و صدابردار به کارگاه رفتیم و شروع کردیم به فیلمبرداری  و جشن را برگزار کردیم و بعدها در تدوین برای این تصاویر  سناریو نوشتیم که   اتفاقاً تجربه بسیار خوبی بود و در میان تمام فیلم‌هایی که تاکنون ساخته‌ام این کار را بیش از بقیه دوست دارم چرا که این افتخار را داشتم که استاد کیمیایی در برابر دوربین مستند من قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های اکران این مستند گفت: من سعی کردم در این فیلم به بخشی از جامعه که عاشقان سینما هستند و دوست دارند که وارد سینما شوند یک نگاه نو بیندازم اما متاسفانه بدون هیچ دلیلی این فیلم مدتها امکان نمایش  نداشت و همین جا از  از محمد  خزاعی و  روح الله سهرابی تشکر کنم که شرایط اکران این فیلمورا فرهام کردند.

آکادمی کیمیایی

این فیلمساز با تشکر از حضور مخاطبان گفت: نمی‌توان جلوی اندیشه و انرژی را گرفت زیرا فیلم ساختن انرژی آزاد کردن است.

ناصر سهرابی مجری طرح با اشاره به اینکه فیلم هنوز حرفهایی برای زمان حال دارد گفت: با آمدن سینما به ایران به صورت جدی نگاه ویژه‌ای نسبت به مبحث بازیگری و آموزش شکل گرفت.

وی ادامه داد : ۲۸ سال پیش دو یا سه کلاس بازیگری بیشتر نداشتیم یکی آموزشگاه هنری استاد سمندریان، دیگری کارگاه آزاد امین تارخ و یکی هم پارسا فیلم بود ولی امروز کارگاه آزاد فیلم آقای کیمیایی نیز افزوده شده و چهره‌های بسیار خوبی نیز از این کارگاه وارد سینما شده اند.

مستند آکادمی کیمیایی به کارگردانی صالح دلدم در گروه سینمایی هنرو تجربه اکران شده است.