به گزارش هنرآنلاین، عسگرپور رئیس هیات مدیره خانه سینما از آنجا که سینما می‌تواند به عنوان الگویی تاثیر گذار و اجتماعی در ترویج پیوند بین مردم و فرهنگ وهمدلی نقش پررنگ در جامعه ایفا کند خانه سینما جشن امسال خانه را به همراه  مردم و اهالی سینما برگزار می کند. محمدمهدی عسگرپور در خصوص برگزاری گفت: از آنجا که امکان برگزارى جشن به روال چندسال‌گذشته وجود نداشت واینکه در یک شب و در یک سالن ودر قالب جشن خانه سینما و به میزبانی خانه سینما پذیرای اهالی فرهنگ و سینما و دوستدارانشان باشیم؛ اما با هم‌اندیشی دوستان به این نتیجه رسیدم که امسال روز سینما را ، به یک روز ختم نکرده؛ بلکه در یک هفته فرهنگی با حضور اهالی سینما در مکان‌های فرهنگی این رویداد را برگزار کرده و ارزشهای سینمای ایران را به مردم معرفی کنیم .

 عسگرپور با اشاره به اینکه جشن خانه سینما یک رویداد صنفی است که بعضی از سال‌ها برگزار شد تا اهالی سینما به داوری سینما بنشیند و انتخاب‌ها فارغ از نظرات و نظارت نهادهای دولتی باشد، افزود: این امکان همواره برای خانه سینما وجود دارد تا بهترین‌های خود را همچون تمامی کشورهایی که سینما دارند، معرفی کرده و تقدیر کند، اما حضور بی‌واسطه در میان دوستداران سینما و طرح مسائل اصلی دغدغه‌ای است که ما را به سمت برگزاری پاسداشت هفته فرهنگی روز سینما سوق داد.

 رئیس هیات مدیره خانه سینما تأکید کرد: علی‌رغم اینکه در این چندسال‌ درمجموع وبه دلیل چند فیلم سینما با فروش مناسبی روبرو بوده است؛ اما سینمای اجتماعی و فرهنگی و حتی سینما بدنه آسیب‌های جدی دیده است و برای حل بحران‌هاى موجود باید به گفتگو بنشینیم و از طرفی فرصتی فراهم شود تا جامعه و مدیران دولتی و حاکمیتی نکات اهالی سینما را بی‌پرده و مستقیم بشنوند.

با توجه به اهمیت سینما و ارتباط آن با فرهنگ و جامعه هیات رئیسه خانه سینما تصمیم گرفتند با همکاری بیش از ده مرکز فرهنگی و انتشاراتی یک رویداد فراگیر و گسترده از 19 تا 25 شهریور به مدت یک هفته برگزار کند. هدف از برپایی این رویداد پاسداشت جنبه های هنری، ادبی، اجتماعی و مردمی سینماست که در سالهای اخیر مهجور مانده است. در اجرای این رویداد فرهنگی فیلمخانه ملی ایران حمایت خوبى را انجام داده است ؛از جمله برنامه های این ایام نمایش ۴ مجموعه سی دقیقه ای از سکانس برگزیده سینمای ایران در چهار  دهه اخیر است. همچنین سه مجموعه سی دقیقه  ای از انونس های  برتر سینمای ایران و یک مجموعه سی دقیقه ای از فیلمهای مستند . رو نمایی از کتابهای سینمایی ، جشن امضا کتاب، رونمایی و نمایش از اسناد موسیقی فیلم ، پنل های تخصصی و نشست های کارشناسی با سینماگران است. از جمله برنامه های این پاسداشت روز ملی سینما است. نشر ثالث ، نشر چشمه ، مجموعه راوی ، مجموعه فرهنگان، خانه موزه موسیقی بتهون ، فرهنگسرای نیاوران ، نشر گیلگمش ، خبرگزاری خبرآنلاین از جمله مراکزی هستند که همکاری خودرا در  این مشارکت با برنامه های خانه سینما اعلام کرده اند.

مجموعه ها و مراکز فرهنگی که تمایل به همکاری در برگزاری هفته پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما را دارند می توانند با روابط عمومی خانه سینما تماس بگیرند.