به گزارش هنرآنلاین، فیلم کوتاه «خودکشی به سبک نیچه» به نویسندگی و کارگردانی پیام کردستانی و تهیه‌کنندگی مشترک پیام کردستانی و بهمن رضائی که بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه تهران بود به بخش مسابقه بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کانبرا راه یافت.

«جشنواره فیلم کوتاه کانبرا» که از سال ۱۹۹۵ آغاز به کار کرده، رویدادی رقابتی، متعهد به حمایت از خلاقیت، نوآوری و فیلم‌سازی مستقل در سینمای کوتاه است. این جشنواره به دنبال نمایش فیلم‌هایی است که علاوه بر سرگرمی، نوآوری و مضامین تفکربرانگیز را نیزموردتوجهه قرار می‌دهند. امسال بیست و نهمین دوره این جشنواره از اول تا هفدهم نوامبر (یازدهم الی  بیست و هفتم آبان‌) در شهر کانبرا؛ پایتخت کشور استرالیا برگزار خواهد شد.

فیلم کوتاه «خودکشی به سبک نیچه» به تازگی در چهل و سومین دوره جشنواره ونکوور کانادا نیز حضور داشت.

«خودکشی به سبک نیچه» پیش از این در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران موفق به دریافت ۴ جایزه اصلی (برگ زرین بهترین فیلم، برگ زرین بهترین فیلمنامه اقتباسی، برگ زرین بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه و لباس) شد.‌ همچنین نامزد سیزدهمین دوره ایسفا (انجمن فیلم کوتاه ایران) بود و در جشنواره فیلم‌های کُردی برلین نیز جایزه بهترین فیلم را به دست آورده بود و در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه شد.چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛ دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک و چند جشنواره بین‌المللی دیگر حضور داشته و در این رقابت‌ها جوایزی نیز کسب نموده است.

بختیار پنجه‌ای، فرشید گویلی، اسوه صادقی، سعید احمدی، محمدرئوف محمدی و مریم بوبانی بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «وقتی تنها قابلهٔ شهر تصمیم به خودکشی می‌گیرد…»