به گزارش هنرآنلاین، تایوان با درام «روباه پیر» وارد رقابت بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار نودوهفتم شد.

این فیلم که به کارگردانی هسیائو یا-چوآن ساخته شده تصویرگر تضاد اخلاقی یک پسر بچه ۱۱ ساله است. او بین زندگی سخت و پرخرج پدرش و جذابیت صاحبخانه‌ای که درس‌هایی درباره عمل‌گرایی خیابانی به او می‌دهد، سرگردان است.

از بازی بازیگر کودک بای ران‌جین و نیز آکیو چن که یک رابطه مثلثی را به زیبایی تصویر کرده‌اند، به عنوان شانس مهم این فیلم یاد شده است. «روباه پیر» در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو حضور داشت و چندین جایزه اسب طلایی تایوان را هم کسب کرد که شامل بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای چن نیز بود.

تایوان چهارمین کشوری است که تکلیف خود را برای اسکار روشن کرده و وزارت فرهنگ آن گفته است این فیلم را از میان ۱۴ فیلم نامزد انتخاب کرده است.

پیش از این لتونی با انیمیشن «فلو» یا «سیل» برنده ۴ جایزه اشنسی، اتریش با فیلم روان‌شناختی «حمام شیطان» و ایرلند با فیلم زندگینامه‌ای «نی کپ» وارد رقابت فیلم‌های بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ شده‌اند.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار ۲ مارس (بامداد ۱۳ اسفند به وقت ایران) برگزار خواهد شد. فهرست کوتاه اسکار ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) منتشر و اسامی نامزدها ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) اعلام می شود. آخرین مهلت ارسال برای رقابت در بخش فیلم‌های بلند بین‌المللی ۲ اکتبر (۱۱ مهر) است.